ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Νεκρή φύση με γυναίκα”

ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Νεκρή φύση με γυναίκα”

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα   

Αποθετήριο :
Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) “Νεκρή φύση με γυναίκα” (EL)

ΠΑΝΤΑΖΗΣ Περικλής (1849-1884) (EL)

Η υιοθέτηση νέων αντιλήψεων οδήγησε τον Περικλή Πανταζή από πολύ νωρίς σε νέα συνθετικά σχήματα, στα οποία η ανθρώπινη μορφή κατέχει κυρίαρχη θέση. Μέσα από το νέο ύφος που έφερε ο ρεαλισμός, συνδέοντας το μεγαλείο της ανθρώπινης ύπαρξης με την ποίηση των απλών καθημερινών πραγμάτων, εισάγει στη Νεκρή Φύση, ισότιμα και ως αυθύπαρκτη παρουσία την ανθρώπινη μορφή. Και αν σε κάποια έργα ενσωματώνει απεικονίσεις παιδιών με έντονο ηθογραφικό χαρακτήρα, στις «Προετοιμασίες της γιορτής» απομακρύνεται από κάθε ανεκδοτολογική διάθεση κατά την παρουσίαση της γυναικείας μορφής, την οποία τοποθετεί απλά στην άκρη του τραπεζιού, σοβαρή και μεγαλειώδη να ασκεί την οικιακή εργασία της. Σε αντίθεση με τον πολύπλοκο συνδυασμό των αγαθών που συσσωρεύει στο τραπέζι –κυνήγι, αστακός, λαχανικά, χοιρομέρι- ο καλλιτέχνης προτιμά να δώσει στη γυναίκα μια ήρεμη ανεπιτήδευτη στάση, εξαίροντας έτσι τη μεγαλοπρέπεια της καθημερινής δραστηριότητας, την οποία τονίζει με τις μονοχρωματικές επιφάνειες με τις οποίες αποδίδει το γεροδεμένο κορμί της. Το έργο αυτό εκτέθηκε από τον Πανταζή στην Παγκόσμια Έκθεση στο Παρίσι, το 1878. (EL)

Λάδι σε μουσαμά (EL)

19ος Αιώνας (EL)
Προϊμπρεσιονιστικές τάσεις (EL)


Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.