Einfachheit oder identität. Das Äubere der Verschiedenheit nach dem heiligen Gregorios von Nyssa

Einfachheit oder identität. Das Äubere der Verschiedenheit nach dem heiligen Gregorios von Nyssa

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ακαδημία Αθηνών   

Αποθετήριο :
Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΚΕΕΦ)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



Einfachheit oder identität. Das Äubere der Verschiedenheit nach dem heiligen Gregorios von Nyssa

Νικηταρά , Χριστίνα

Στην ανάπτυξη της δημιουργίας η ετερότητα σημειώνεται ως αναπόφευκτη και απαραίτητη επιλογή. Η ετερότητα είναι η φυσική ζωή ενώ η ταυτότητα αποτελεί προνόμιο και ιδιότητα του δημιουργού της ζωής. Βεβαίως σε ένα εσωτερικό επίπεδο θέασης, για την κατοχύρωση της ετερότητας προϋποτίθεται η ταυτότητα. Με την έννοια βέβαια της αρμονίας και μάλιστα της παλίντονης αρμονίας σε μικρογραφική διαπίστωση προβάλλεται η ταυτότητα του ανθρώπινου σώματος. Ο άνθρωπος ως μικρογραφία του σύμπαντος χαρακτηρίζεται από την ετερότητα ως κλίση, ως δομικό στοιχείο της φυσιολογίας και των γενετικών του χαρακτηριστικών. Ωστόσο, το χαρακτηριστικό αυτό αντίκειται στην ηθική επιταγή της ταυτότητας και της υπέρβασης της ετερότητας. Ετερότητα στον ηθικό βίο σημαίνει πτώση, διάσπαση, αμαρτία. Αποτέλεσμα της ετερότητας στον ηθικό βίο είναι η διάσπαση των σχέσεων του ανθρώπου με τον θεό, τον εαυτό του και το περιβάλλον. Η ταυτότητα ως ενότητα προϋποθέτει την υπέρβαση της ετερότητας. Η υπέρβαση αυτή καθίσταται δυνατή μέσα στα πλαίσια μιας ηθικής αγωνιστικής και της αυθυπέρβασης

Επετηρίδα


2003


Γρηγόριος Νύσσης
Ηθική
Ταυτότητα
Ετερότητα


Κείμενο/PDF

Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.