Η «Ηθική» του Κωνσταντίνου Κούμα και το «Σύστημα της Πρακτικής Φιλοσοφίας» του W. T. Krug

Η «Ηθική» του Κωνσταντίνου Κούμα και το «Σύστημα της Πρακτικής Φιλοσοφίας» του W. T. Krug

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ακαδημία Αθηνών   

Αποθετήριο :
Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΚΕΕΦ)   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_NC_SA



Η «Ηθική» του Κωνσταντίνου Κούμα και το «Σύστημα της Πρακτικής Φιλοσοφίας» του W. T. Krug

Αργυροπούλου - Λουγγή, Ρ.

K.M. Koumas (1777 – 1836), ein Vertreter der neugriecischen Aufklärung, hat ein vierbändiges Kompendium der Philosophie, sein Σύνταγμα Φιλοσοφίας genanntes Hauptwerk (Wien 1818-20), publiziert. Seine Ethink, die im vierten Band enthalten ist, steht unter dem Einfluß der Philosophie Kants und ist abhängig von W.T. Krugs System der praktischen Philosophie, Teil II: Tugendlehre (1818). Trotz der Bemühungen um eine selbständige Konzeption seines Werkes hat Koumas vieles von Krug übernommen, so den kantischen Terminus des Kategorischen Imperativs und die kantische Unterscheidung zwischen Maxime und Gesetz. Ferner stoßen wir auf die Definition er Ethink als Tugendlehre, Pflichtenlehre und Asketik und die des Gewissens als ursprünglicher Grundlage der Sittlichkeit. Auch Koumas‘ Lehre von der Glückseligkeit und Vollkommenheit ist die, welche man in Krugs Werk findet, wie auch die Charakterisierung des Weltbürgers als Idealtyps menschlicher Tugend in jenem Kopendium steht.

Επετηρίδα


1977


Ιστορία της Φιλοσοφίας
Πρακτική Φιλοσοφία
Ηθική
Κωνσταντίνος Κούμας
W. T. Krug



Κείμενο/PDF

Γερμανική γλώσσα
Ελληνική γλώσσα




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.