A comparative study of vedic and platonic education

 

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ακαδημία Αθηνών

Αποθετήριο :
Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΚΕΕΦ)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
κοινοποιήστε το τεκμήριο



A comparative study of vedic and platonic education

Digby, S.L.

Στο άρθρο επιχειρείται μια σύγκριση της θεωρίας για την παιδεία και την καλλιέργεια του ατόμου, που επικρατούσε στην Βεδική περίοδο της ιστορίας της Ινδίας, με την αντίστοιχη Πλατωνική, όπως προβάλλεται στην Πολιτεία του Αθηναίου φιλοσόφου. Στα εκπαιδευτικά συστήματα, που διαμορφώνει κάθε θεωρία, υπάρχουν εντυπωσιακές δομικές ομοιότητες, καθώς και τα δύο δίνουν μεγάλη έμφαση στον έλεγχο του παιδευτικού περιβάλλοντος, ως το σημείο ακόμη να θέλουν να το μεταβάλουν. Ωστόσο η Βεδική άποψη για την ανάπτυξη του ατόμου στηρίζεται κατά βάση στην αυτο – πραγμάτωση του ανθρώπου μέσα από την συνειδητοποίηση της αληθινής φύσης του, ενώ η πλατωνική θεωρία τονίζει την διάπλαση του εγώ μέσα από την παιδεία και με τα μέσα της. Οπωσδήποτε και στις δύο περιπτώσεις το επιθυμητό αποτέλεσμα στο παιδευτικό έργο είναι ένα άτομο, που πραγματώνει στο έπακρο τις δυνατότητές του.

Επετηρίδα

Ιστορία της Φιλοσοφίας
Πλατωνική Φιλοσοφία
Παιδεία
Πλάτων
Βεμική


1982

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα
Αγγλική γλώσσα



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.