A comparative study of vedic and platonic education

 

This item is provided by the institution :
Academy of Athens

Repository :
Research Centre for Greek Philosophy

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC-SA 4.0

Attribution-NonCommercial-ShareAlike
share






1982 (EN)
A comparative study of vedic and platonic education

Digby, S.L.

Στο άρθρο επιχειρείται μια σύγκριση της θεωρίας για την παιδεία και την καλλιέργεια του ατόμου, που επικρατούσε στην Βεδική περίοδο της ιστορίας της Ινδίας, με την αντίστοιχη Πλατωνική, όπως προβάλλεται στην Πολιτεία του Αθηναίου φιλοσόφου. Στα εκπαιδευτικά συστήματα, που διαμορφώνει κάθε θεωρία, υπάρχουν εντυπωσιακές δομικές ομοιότητες, καθώς και τα δύο δίνουν μεγάλη έμφαση στον έλεγχο του παιδευτικού περιβάλλοντος, ως το σημείο ακόμη να θέλουν να το μεταβάλουν. Ωστόσο η Βεδική άποψη για την ανάπτυξη του ατόμου στηρίζεται κατά βάση στην αυτο – πραγμάτωση του ανθρώπου μέσα από την συνειδητοποίηση της αληθινής φύσης του, ενώ η πλατωνική θεωρία τονίζει την διάπλαση του εγώ μέσα από την παιδεία και με τα μέσα της. Οπωσδήποτε και στις δύο περιπτώσεις το επιθυμητό αποτέλεσμα στο παιδευτικό έργο είναι ένα άτομο, που πραγματώνει στο έπακρο τις δυνατότητές του.

Επετηρίδα

Ιστορία της Φιλοσοφίας
Πλατωνική Φιλοσοφία
Παιδεία
Πλάτων
Βεμική


1982

Text

Greek
English



*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)