Synthesis in Kant΄s Aesthetical Idea

 

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ακαδημία Αθηνών

Αποθετήριο :
Κέντρον Ερεύνης Ελληνικής Φιλοσοφίας (ΚΕΕΦ)

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Μη Εμπορική Χρήση - Παρόμοια Διανομή
κοινοποιήστε το τεκμήριο



Synthesis in Kant΄s Aesthetical Idea

Luczak, Rick

Στο κείμενο της Κριτικής Δυνάμεως υπάρχει μια τάση Aνάμεσα στην Aνάγκη της κρίσης για τo ωραίο να αποκτήσει υποκειμενική καθολικότητα και της ανάγκης το προϊόν του πνεύματος, των Καλών Τεχνών να είναι υποδειγματικό. Αυτό το γεγονός οδηγεί σε μια πιο δυναμική ανάγνωση του Kant, από όσο επιτρέπει μια αυστηρή ερμηνεία, και προϊδεάζει έτσι μια εγελιανή άποψη για το πνεύμα. Ανταποκρίνεται ακόμη σε μια αντίρρηση του Hans Georg Gadamer. Η έννοια αυτής της τάσης είναι ότι ο Kant καλεί αισθητική ιδέα. Είναι για τον Kant το σημείο της ενοποίησης, όπου η αντίληψη, το νόημα και η έκφραση εισδύουν στην ανθρώπινη εμπειρία. Το γλωσσικό μέσον με το οποίον ο Kant κάνει αυτή την αποκάλυψη είναι η μεταφορά. Έτσι παρέχει ένα πλαίσιο με το οποίο οι μεταγενέστεροι ερευνητές στο πεδίο της γλώσσας μπορούν να τοποθετήσουν τη γλώσσα στα πλαίσια του φιλοσοφικού νοήματος.

Επετηρίδα

Ιστορία της Φιλοσοφίας
Αισθητική
Immanuel Kant
Ωραίο


1989-1990

Κείμενο/PDF

Ελληνική γλώσσα



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.