ΑΛΤΑΜΟΥΡΑΣ Ιωάννης (1852-1878) “Ιστιοφόρα & ατμοκίνητα πλοία”, 1874

ΑΛΤΑΜΟΥΡΑΣ Ιωάννης (1852-1878) “Ιστιοφόρα & ατμοκίνητα πλοία”, 1874

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Ίδρυμα Ευαγγέλου Αβέρωφ-Τοσίτσα   

Αποθετήριο :
Πινακοθήκη Ε. Αβέρωφ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC 4.0

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση
CC_BY_NC



ΑΛΤΑΜΟΥΡΑΣ Ιωάννης (1852-1878) “Ιστιοφόρα & ατμοκίνητα πλοία”, 1874 (EL)

ΑΛΤΑΜΟΥΡΑΣ Ιωάννης (1852-1878) (EL)

Κατά την τριετή παραμονή του στην Κοπεγχάγη, ο Ιωάννης Αλταμούρας ήρθε σε επαφή με τις νέες υπαιθριστικές και προ-ιμπρεσιονιστικές τάσεις που εμφανίζονται το δεύτερο μισό του 19ου αιώνα και αφομοίωσε τα στοιχεία που τις χαρακτηρίζουν. Εντασσόμενος στην ομάδα των καλλιτεχνών της Σκέεν, ζωγραφίζει μαζί τους στα περίχωρα της πόλης αυτής, προσπαθώντας και αυτός να συλλάβει, με την απευθείας παρατήρηση που προσφέρει η «επί τόπου» ζωγραφική, την εικόνα της διαρκώς μεταλλασσόμενης φύσης τη δεδομένη χρονική στιγμή. Στα «Ιστιοφόρα και ατμοκίνητα πλοία» η μεταβλητότητα, με τα συνεχώς κινούμενα σύννεφα, τον κυματισμό στην επιφάνεια της θάλασσας, τον καπνό του πλοίου που παρασέρνει ο αέρας, αποδίδεται με τις αντανακλάσεις του φωτός στα κύματα και τον αφρό, και παρόλο που ο ζωγράφος δεν προχωρεί στη διάλυση του φωτεινού τόνου και των περιγραμμάτων των πλοίων, με την αποδέσμευση από τη λεπτομερή περιγραφή και με τη συγχώνευση χρώματος και φόρμας καταλήγει στην απόδοση της εντύπωσης ενός συνόλου. Η σημείωση δε στον πίνακα της ακριβούς ημερομηνίας, κατά την οποία φιλοτεχνήθηκε το έργο, θέλει να δηλώσει ότι η συγκεκριμένη εικόνα αντιστοιχεί στη δεδομένη χρονική στιγμή. (EL)

Λάδι σε ξύλο (EL)


1874


19ος Αιώνας (EL)
Προϊμπρεσιονιστικές τάσεις (EL)



Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.