ΛΑΝΤΣΑΣ Βικέντιος (1822-1902) “Παρθενώνας”

ΛΑΝΤΣΑΣ Βικέντιος (1822-1902) “Παρθενώνας”

This item is provided by the institution :
E. Averoff-Tossizza Foundation   

Repository :
Averoff Museum of Neohellenic Art   

see the original item page
in the repository's web site and access all digital files of the item*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-NC 4.0

Attribution-NonCommercial
CC_BY_NC



ΛΑΝΤΣΑΣ Βικέντιος (1822-1902) “Παρθενώνας” (EL)

ΛΑΝΤΣΑΣ Βικέντιος (1822-1902) (EL)

Ο Βικέντιος Λάντσας, από τους πρώτους καθηγητές της νεοϊδρυμένης Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας, ασχολήθηκε, κατεξοχήν με το αρχαιολογικό τοπίο, είδος που ευρίσκετο σε ιδιαίτερη ακμή στα μέσα του 19ου αιώνα. Οι ελληνικές αρχαιότητες, κάτω από την επίδραση του ρομαντισμού, ως ενσάρκωση της ιδέας του ελεύθερου πνεύματος που χαρακτήριζε την αρχαία ελληνική σκέψη και έβρισκε την πλήρη έκφρασή της στον αγώνα για την Ανεξαρτησία από την τουρκική κυριαρχία, αποτέλεσαν αντικείμενα ιδιαίτερου εικαστικού ενδιαφέροντος. Τα έργα των ζωγράφων-περιηγητών, που είχαν κατακλύσει τον ελληνικό χώρο, υπήρξαν για τους έλληνες καλλιτέχνες σημεία αναφοράς της δικής τους πολιτιστικής ταυτότητας, και ό,τι αναφερόταν στον αρχαίο κόσμο –ερείπια, μνημεία, ναοί- ήταν επιβεβαίωση της πολιτισμικής συνέχειας. Τα δύο έργα του Λάντσα, με τις μνημειακές τους διαστάσεις, αν και απομακρύνονται από τη ρομαντική αντίληψη που χαρακτηρίζει τις εικόνες αυτές οι οποίες συνήθως αποδίδονται με την τεχνική της υδατογραφίας, αποτελούν εντούτοις ζωντανές μαρτυρίες όχι μόνο ενός ένδοξου παρελθόντος αλλά και ενός χώρου, οικείου και καθημερινού, ο οποίος προσδιορίζεται με σαφήνεια και καθαρότητα από το έντονο φως που κάνει τα χρώματα να λάμπουν. (EL)

Λάδι σε μουσαμά (EL)


19ος Αιώνας (EL)
Οι απαρχές της νεοελληνικής τέχνης (EL)



Image

http://creativecommons.org/licenses/by-nc/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)