ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗ ΕΓΚΑΤΑΣΤΑΣΗ- Διώροφο λιθόκτιστο με επικάλυψη δίρριχτη ξύλινη κεραμοσκεπή κτίριο, στο ισόγειο του οποίου είχε εγκατεστημένο τον αργαλειό της η «αναφανταριά»Ειρήνη Πατρού το γένος Χαρίτου ( ή Ειρήνη του «Ντολορένιου», γνωστή ακόμα και ως το Ρηνάκι η μακρυλή ,λόγω του ύψους της). Ισόγειο και Α’ όροφος επικοινωνούν με εσωτερική ξύλινη σκάλα και αποτελούν μία ενιαία κατοικία. Την τέχνη την διδάχτηκε ,Όπως οι περισσότερες ανυφάντρες στη Σύμη και η Ειρήνη ,παράλληλα με τις οικιακές δουλειές ύφαινε στον αργαλειό της που ήταν εγκατεστημένος στην κουζίνα στο κατώι,« πανενίες», δηλαδή κουρελούδες,«χερέμια» και «σατράντζα» (πανωσέντονα, κατωσέντονα νυφικά και μωρουδιακά) για οικογενειακή χρήση αλλά και προς πώληση, κατόπιν παραγγελίας. Τα υλικά ,νήματα μάλλινα για τα χράμια, βαμβακερά για τα σατράντζα, και τα κουρέλια για τις κουρελούδες της τα προμήθευαν οι πελάτες. Τη δραστηριότητα σταμάτησε την δεκαετία του ‘50.
(EL)
INDUSTRIAL FACILITY- A two-storey stone-built building covered with a pitched wooden tiled roof, on the ground floor of which the "weaver" Irene of Patrou, father's surname Charitou (or Irene of "Doloreniou", also known as Rinaki the long one, because of her height) had her loom installed. The ground floor and first floor are connected by an internal wooden staircase and form a single residence. She was taught the art, Like most weavers in Symi so too Irene, in addition to household chores, wove on her loom that was installed in the kitchen of the house, "panenies", i.e. rags, "heremia" and "satrantza" (panosentona, catosentona wedding and baby clothes) for family use but also for sale, upon order. The materials, woolen threads for the chrams, cotton for the satranjas, and rags for her rags were supplied by the customers. The activity stopped in the 1950s.
(EN)