Στον συγκεκριμένο πίνακα εικονίζεται μια νέα γυναίκα με αυστηρό παρουσιαστικό. Αποδίδεται ημίσωμη, φορά μαύρα ρούχα και έχει τα μαλλιά της πιασμένα σε κότσο, κόμμωση που αφήνει το πρόσωπό της να διαγράφεται με σαφήνεια και καθαρότητα. Το αυστηρό παρουσιαστικό (όπως φανερώνουν τόσο το ντύσιμο όσο και η κόμμωση) συμβαδίζει με την εξίσου βλοσυρή έκφραση του μοντέλου, που καρφώνει με θάρρος το βλέμμα στον θεατή και κρατά τα χείλη σφιγμένα. Το φως πέφτει στο πρόσωπο από τα αριστερά, βυθίζοντας ολόκληρη τη δεξιά πλευρά στη σκιά, λεπτομέρεια που εντείνει τη δραματικότητα της έκφρασης. Το σχέδιο είναι στιβαρό και αρκετά ρεαλιστικό. Η επίδραση του Παρθένη, δασκάλου του ζωγράφου στην ΑΣΚΤ, προδίδεται από το αυστηρό σχέδιο, τη σαφή διάρθρωση των όγκων αλλά και τον τρόπο που δουλεύεται το χρώμα, ιδίως στο ανοιχτόχρωμο βάθος. Ο ζωγράφος Βάλιας Σεμερτζίδης (1911-1983) εικονίζει εδώ πιθανότατα κάποιο πρόσωπο του οικογενειακού του περιβάλλοντος, κυρίως όμως επιδεικνύει την ικανότητά του να αποδίδει με ρεαλιστικό τρόπο τα πρόσωπα, ξεφεύγοντας από τη συμβατικότητα της ακαδημαϊκής τεχνοτροπίας.
(EL)