δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης : Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Ο Φώτης Μαστιχιάδης (1913-1997), από το Αϊβαλί της Μικράς Ασίας, ήταν ζωγράφος και χαράκτης. Μαθήτευσε αρχικά κοντά στον Φώτη Κόντογλου και κατόπιν εργάστηκε σε εργοστάσια γραφικών τεχνών, αλλά και σε εφημερίδες και περιοδικά ως σκιτσογράφος. Από το 1942 και εξής, αφότου δηλαδή προσλήφθηκε στο τμήμα χάραξης τραπεζογραμματίων της Τράπεζας της Ελλάδος, ασχολήθηκε συστηματικότερα με τη χαρακτική. Φιλοτέχνησε πλήθος χαρακτικών με διάφορες τεχνικές, όμως τα σπουδαιότερα έργα του είναι εκτελεσμένα με την τεχνική της οξυγραφίας. Η βροχή, όπως είναι ο τίτλος του συγκεκριμένου χαρακτικού, είναι μια από τις πλέον ενδιαφέρουσες συνθέσεις του καλλιτέχνη, χρονολογείται δε στην όψιμη φάση του έργου του, που διακρίνεται για τη μεγαλύτερη έμφαση σε ρεαλιστικά θέματα, τα οποία όμως αποδίδονται με ύφος που απηχεί εξπρεσιονιστικές επιδράσεις. Εικονίζεται ένα πλήθος ανθρώπων –άντρες και γυναίκες– που στέκονται κάτω από λιγοστές ομπρέλες και κοιτάζουν τη βροχή. Ο χώρος είναι αόριστος, αφαιρετικός, όμως μπροστά από το πλήθος αποδίδεται ο συννεφιασμένος ουρανός και οι μεγάλες γραμμές που αποδίδουν τις βαριές σταγόνες που πέφτουν από ψηλά. Θυμίζοντας περισσότερο εικονογράφηση κάποιου βιβλίου (πεδίο με το οποίο είχε ασχοληθεί ο Μαστιχιάδης), η σύνθεση παραμένει γοητευτική τόσο με την απλότητα της σύλληψης όσο και με την καθαρότητά της απόδοσής της, αφού ο χαράκτης καταφέρνει μέσα από ένα τόσο απλό θέμα να απεικονίσει τεχνηέντως πώς οι άνθρωποι μπορούν να έρθουν κοντά μέσα από ένα απλό, τυχαίο και καθημερινό συμβάν.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.