Μελέτη ανδρικού πορτρέτου
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Μελέτη ανδρικού πορτρέτου (EL)

Βάλιας Σεμερτζίδης (EL)

Σύμφωνα με την επιγραφή κάτω δεξιά του φύλλου, το έργο φιλοτεχνήθηκε την περίοδο που ο Βάλιας Σεμερτζίδης (1911-1983) ήταν σπουδαστής στο εργαστήριο του Κωνσταντίνου Παρθένη στην ΑΣΚΤ. Ο νεαρός έγινε δεκτός στη Σχολή το 1928 και έμεινε τρία χρόνια στο Προπαρασκευαστικό τμήμα. Από το 1932 έως το 1936 ήταν μαθητής του Παρθένη – οπότε το ύφος του άλλαξε δραματικά, κάτω από την ισχυρή επίδραση του δασκάλου του. Αυτή η επίδραση, όμως, δεν διακρίνεται στο συγκεκριμένο σχέδιο, γεγονός που σημαίνει ότι ανήκει μάλλον στον πρώτο χρόνο σπουδών του Σεμερτζίδη στα εργαστήρια της ΑΣΚΤ. Εικονίζεται ένας γέροντας με μουστάκι, που στέκεται ευθυτενής και στρέφει το πρόσωπό του ελαφρώς προς τα δεξιά. Το τυπικό της στάσης όπως και η όλη διαμόρφωση του σχεδίου φανερώνουν ότι πρόκειται για έργο που έγινε κατά τη διάρκεια των εξετάσεων που έδιναν οι σπουδαστές στο τέλος του ακαδημαϊκού έτους. Πιο συγκεκριμένα, οι σπουδαστές των μικρότερων ετών έδιναν σχέδιο κεφαλής με κάρβουνο. Εδώ ο Σεμερτζίδης απεικονίζει τον γέροντα δίνοντας έμφαση στο ακριβές σχέδιο. Εστιάζει στο προσεκτικό πλάσιμο του προσώπου και χρησιμοποιεί το φως για να τονίσει τους όγκους. Τα υπόλοιπα μέρη του κορμού είναι αποδομένα με λιγότερη προσοχή. (EL)

ζωγραφική (EL)

κάρβουνο σε χαρτί (EL)

62 × 49 εκ. (EL)


περ. 1932 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.