Rhodes [Ρόδος]
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 JPEG

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
Public Domain CC0
Free of Copyright Restrictions
CC0



Rhodes [Ρόδος] (EL)

J. M. W. Turner και Samuel Fischer (EL)

Ο Joseph Mallord William Turner (1775-1851) είναι ο γνωστότερος, ίσως, Άγγλος εικαστικός καλλιτέχνης και ένας από τους μεγαλύτερους ευρωπαίους ρομαντικούς δημιουργούς στο πεδίο της ζωγραφικής. Κατεξοχήν τοπιογράφος, ασχολήθηκε συστηματικά με την αγγλική ύπαιθρο. Φιλοτέχνησε, επίσης, πολλά τοπία από τα ταξίδια του στην ηπειρωτική Ευρώπη. Ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για το τοπίο των Άλπεων και της Ιταλίας. Ωστόσο, δεν επισκέφτηκε ποτέ την Ανατολή και ειδικά την Ελλάδα. Βάσισε, λοιπόν, τη συγκεκριμένη άποψη της Ρόδου στο σχέδιο του διάσημου Άγγλου αρχιτέκτονα Charles Barry (1795-1860), ο οποίος πραγματοποίησε ένα μεγάλο ταξίδι στην ανατολική Μεσόγειο, και την Ελλάδα, από τον Ιούνιο του 1818 έως τον Ιανουάριο του 1820. Κατά τη διάρκεια αυτού του ταξιδιού φιλοτέχνησε περισσότερα από 500 σχέδια. Τη χάραξη έκανε ο Samuel Fischer (1806-1851) και η εικόνα προέρχεται από την έκδοση Royal Geographical Society's A Gazetteer of the World ή Dictionary of Geographical Knowledge (Λονδίνο 1856). Στη συγκεκριμένη εικόνα συνδυάζεται η τοπιογραφία με την ηθογραφική σκηνή. Το ενδιαφέρον του Barry, που αποτέλεσε το πρότυπο του Turner, συγκεντρώνουν οι νεαρές Ελληνίδες που πλένουν τα ρούχα τους μέσα σε μια λίθινη δεξαμενή. Βρίσκονται έξω από τα όρια της πόλης, όπου κατοικούσαν αποκλειστικά Οθωμανοί, και η οποία απλώνεται μπροστά τους. Διακρίνονται τα τείχη και το λιμάνι, ξεχωρίζουν δε ο πύργος των Αγγέλων και ο πύργος Naillac (αριστερά). Στο βάθος φαίνεται η θάλασσα, γεμάτη ιστιοφόρα και στη γραμμή του ορίζοντα οι ακτές της Μικράς Ασίας. Από πάνω τους ανατέλλει ο ήλιος που δείχνει ότι η μέρα μόλις ξεκινά. Η σύνθεση αλλά και η θεματική της σκηνής δεν συνάδουν ιδιαίτερα με το ώριμο ύφος του Turner, όπως αυτό διαμορφώνεται μετά το 1830. Συνεπώς, θα πρέπει να υποτεθεί ότι ο χαράκτης Fischer βάσισε τη χαλκογραφία του σε κάποια παλαιότερη συνεργασία των Turner-Barry για τις ανάγκες της έκδοσης του 1856. (EL)

χαρακτική (EL)

χαλκογραφία επιχρωματισμένη με υδατογραφία (EL)


11,3 × 15,2 εκ. (EL)


1856 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Image

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)