Ο πίνακας εικονίζει ένα πλήθος ανδρών, τυποποιημένων χαρακτήρων, να συμμετέχουν σε μια παρέλαση. Το μεγάλο πλήθος στέκεται όρθιο, ενώ μια μικρή ομάδα εφτά ατόμων είναι τοποθετημένη απέναντι, με την πλάτη στραμμένη προς τον θεατή. Οι μορφές είναι ντυμένες πανομοιότυπα, με κοστούμι σε διάφορα σχέδια, και φορούν καπέλο και γραβάτα. Το μεγάλο πλήθος έχει αποδοθεί χρωματικά με γκρι τόνους, ενώ η μικρή ομάδα με κίτρινους. Τα περιγράμματα είναι σαφή και έντονα, ώστε να διαχωρίζουν την κάθε μορφή από τη διπλανή της παρά την εγγύτητα που τις χαρακτηρίζει. Το έργο διακρίνεται για τον ρυθμό, την καθετότητα και την αυστηρότητα της σύνθεσης. Παράλληλα εσωκλείει μηνύματα κοινωνικού προβληματισμού. Ο Γιάννης Γαΐτης (1923-1984) εμπνεύστηκε την τυπική ανδρική φιγούρα, τα ανθρωπάκια, το 1968. Έκτοτε, η μορφή αυτή επαναλαμβάνεται συνεχώς στο έργο του. Είναι η εποχή που στην Ελλάδα επικρατεί η δικτατορία και ο καλλιτέχνης θα χρησιμοποιήσει τα ανθρωπάκια του για να δείξει πως η ανθρωπότητα μπορεί να αποδειχθεί λιγότερο ανθρώπινη, αφού δεν έχει μείνει τίποτα από την πνευματική, ηθική, κοινωνική συνέπεια. Η Παρέλαση τοποθετείται σε αυτό το κλίμα.
(EL)