Η Ζωή Κεραμέα ασχολήθηκε κατ’ εξοχήν με τη χαρακτική σε μέταλλο και επινόησε μια τεχνική που η ίδια την αποκαλεί «Ζωητυπία». Η ίδια την περιγράφει ως μια τεχνική χαρακτικής: «…που περιλαμβάνει τη μεταφορά εικόνων από μια επεξεργασμένη μεταλλική πλάκα στο χαρτί μέσω μιας υφασμάτινης μήτρας, είτε απευθείας είτε με επαναφαροά σε μια δεύτερη μεταλλική πλάκα. Αυτή η διαδικασία δίνει στο τύπωμα ένα πολύ μεγαλύτερο εύρος τονικών εφέ. Η μήτρα μπορεί να δώσει ένα αιχμηρό ανάγλυφο είτε με την τυπωμένη πλευρά της είτε με τη μη τυπωμένη ή μπορεί να χρησιμοποιηθούν και οι δυο σε συνδυασμό».
Στο έργο «Οιωνοί» ανασύρει εικόνες από την επιφάνεια μιας επεξεργασμένης πλάκας μετάλλου και τις ανασυνθέτει στο χαρτί, δίνοντάς τους απροσδόκητα καινούριες φόρμες. Απομακρύνεται από τη ρεαλιστική εξέλιξη και προχωρά σε ένα αφαιρετικό λεξιλόγιο, το οποίο βασίζεται στη γεωμετρία και στην αρμονία.
(EL)
Zoe Keramea was primarily engaged in metal engraving and developed a technique she calls "Zoitypia" She describes it as an engraving technique that involves transferring images from a processed metal plate to paper using a fabric matrix, either directly or by re-inking onto a second metal plate. This process gives the print a much wider range of tonal effects. The matrix can create a sharp relief either from its printed side or its non-printed side, or both can be used in combination.
In her work "Omens", she extracts images from the surface of a processed metal plate and reassembles them on paper, giving them unexpectedly new forms. She departs from realistic representation and moves towards an abstract vocabulary based on geometry and harmony.
(EN)