δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης : CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
Χωρίς τίτλο
(EL)
Kliun, Ivan (1873-1943)
(EL)
Kliun, Ivan (1873-1943)
(EN)
Το 1934, στο Α΄ Συνέδριο της Ένωσης Σοβιετικών Συγγραφέων, ο Σοσιαλιστικός Ρεαλισμός ανακηρύχτηκε ως το επίσημο ρεύμα της μαρξιστικής αισθητικής. Το κίνημα απαιτούσε από τον καλλιτέχνη την πιστή, ιστορικά θεμελιωμένη απεικόνιση της πραγματικότητας στην επαναστατικής της εξέλιξη, όπως αυτά εκφράστηκαν από τους Maxim Gorky και Andrei Zhdanov. Ακολούθησαν το κλείσιμο Ινστιτούτων, η απαγόρευση εκθέσεων και εκδόσεων, η πίεση των αρχών για αφανισμό της πρωτοπορίας, η αναστολή κρατικών παραγγελιών και η ακύρωση επιχορηγήσεων. Οι καλλιτέχνες της πρωτοπορίας, αν και δεν ακολούθησαν το Σοσιαλιστικό Ρεαλισμό και τη στρατευμένη τέχνη του, επέστρεψαν πολλοί από αυτούς στη ρεαλιστική τέχνη, αφήνοντας πίσω τους τα ανεικονικά-πρωτοποριακά έργα τους. Ένας από τους πιο γνωστούς Ρώσους που επέστρεψε στη ρεαλιστική τέχνη είναι ο Καζιμίρ Μαλέβιτς, ενώ εδώ έχουμε τον Ιβάν Κλιουν να αφήνει τα μονοχρωματικά σχήματά του και να μας παρουσιάζει ένα τοπίο.
Ο Κλιουν εικονίζει μια εξοχή κοντά στο Γκορκι, το χωριό του, δίνοντάς μας την πληροφορία ότι πρόκειται για έναν τόπο προσκυνήματος, χωρίς όμως να διακρίνονται περισσότερα στοιχεία στο έργο που να μας δίνουν τη δυνατότητα να διευκρινήσουμε τι προσκύνημα ήταν.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.