Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, 1971

Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, 1971
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 JPEG

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-SA 4.0
Attribution-ShareAlike
CC_BY_SA



Κεντρικός Σιδηροδρομικός Σταθμός, 1971 (EL)

Ο Δημήτρης Σούλας (Thessaloniki, 1938) σπούδασε οικονομικά στο Μόναχο όπου παρακολούθησε και μαθήματα της Σχολής της Φρανκφούρτης. Το 1959 επισκέφθηκε στο Αμβούργο την έκθεση «The Family of Man» η οποία τον επηρέασε και ξεκίνησε να φωτογραφίζει ερασιτεχνικά. Το 1964 προσελήφθη από μια αμερικανική πολυεθνική εταιρεία με έδρα το Μόναχο, εργασία από την οποία απολύθηκε το 1967 εξαιτίας της αντιδικτατορικής του δράσης. Ξεκίνησε να δουλεύει ως ελεύθερος φωτορεπόρτερ και σύντομα συνεργάστηκε με το Associated Press και αργότερα με το πρακτορείο Magnum. Με την πτώση της Δικτατορίας το 1974, διακόπτει την πορεία του ως φωτορεπόρτερ και στρέφεται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες. Το 2004, δωρίζει το αρχείο του στο φωτογραφικό τμήμα του Δημοτικού Μουσείου του Μονάχου το οποίο το 2008 οργάνωσε σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Thessalonikiς περιοδεύουσα έκθεση με τίτλο Στιγμιότυπα. Φωτογραφίες του Δημήτρη Σούλα 1967-1974. Οι φωτογραφίες του Σούλα περιλαμβάνουν τόσο επαγγελματικές αναθέσεις, καλύπτοντας κάθε είδος ρεπορτάζ, όσο και προσωπικό έργο. Παράλληλα στρέφει τον φακό του στους ξένους εργάτες, την οργισμένη γενιά του ΄68 και τη δυναμική παρουσία της στους δρόμους του Μονάχου, την κοινωνία της αφθονίας, την Τρίτη ηλικία, τους ανθρώπους του περιθωρίου και των κοινωνικών μειοψηφιών, ενώ ταυτόχρονα κινείται στα σαλόνια των δεξιώσεων και των επιδείξεων μόδας. Η φωτογραφία αποτυπώνει ένα στιγμιότυπο από τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό του Μονάχου το έτος 1971. Εντός της διακρίνεται η παρουσία ενός άνδρα ο οποίος κάθεται μόνος του με σκυμμένο το κεφάλι, σε στάση αναμονής, έχοντας στο πλάι του τη βαλίτσα του, ενώ στο κάδρο περιλαμβάνεται ένα σταματημένο βαγόνι καθώς και η φωτεινή παρουσία ενός κυκλικού ρολογιού στο βάθος. Με θέμα που στερείται έντασης και δραστηριότητας, με λήψη από απόσταση και όψη σκοτεινή, θολή και κοκκώδη η εικόνα αποπνέει μια μελαγχολική λυρικότητα, τείνοντας περισσότερο προς μια συμβολική διάσταση του θέματος παρά μια ζωντανή στιγμιοτυπική απόδοση μιας σκηνής του δρόμου, από αυτές που συνηθίζει ο Δημήτρης Σούλας. (EL)

Φωτογραφία (EL)
Photograph (EN)

Αρχειακή εκτύπωση inkjet (EL)
Material (EN)


1971


Στιγμιότυπο (EL)

Image

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)