Thessaloniki, Στοά Μοδιάνο, 1974 (ανέκδοτη)

Thessaloniki, Στοά Μοδιάνο, 1974 (ανέκδοτη)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Thessaloniki, Στοά Μοδιάνο, 1974 (ανέκδοτη) (EL)

Ο Δημήτρης Σούλας (Thessaloniki, 1938) σπούδασε οικονομικά στο Μόναχο όπου παρακολούθησε και μαθήματα της Σχολής της Φρανκφούρτης. Το 1959 επισκέφθηκε στο Αμβούργο την έκθεση «The Family of Man» η οποία τον επηρέασε και ξεκίνησε να φωτογραφίζει ερασιτεχνικά. Το 1964 προσελήφθη από μια αμερικανική πολυεθνική εταιρεία με έδρα το Μόναχο, εργασία από την οποία απολύθηκε το 1967 εξαιτίας της αντιδικτατορικής του δράσης. Ξεκίνησε να δουλεύει ως ελεύθερος φωτορεπόρτερ και σύντομα συνεργάστηκε με το Associated Press και αργότερα με το πρακτορείο Magnum. Με την πτώση της Δικτατορίας το 1974, διακόπτει την πορεία του ως φωτορεπόρτερ και στρέφεται σε επιχειρηματικές δραστηριότητες. Το 2004, δωρίζει το αρχείο του στο φωτογραφικό τμήμα του Δημοτικού Μουσείου του Μονάχου το οποίο το 2008 οργάνωσε σε συνεργασία με το Μουσείο Φωτογραφίας Thessalonikiς περιοδεύουσα έκθεση με τίτλο Στιγμιότυπα. Φωτογραφίες του Δημήτρη Σούλα 1967-1974. Οι φωτογραφίες του Σούλα περιλαμβάνουν τόσο επαγγελματικές αναθέσεις, καλύπτοντας κάθε είδος ρεπορτάζ, όσο και προσωπικό έργο. Παράλληλα στρέφει τον φακό του στους ξένους εργάτες, την οργισμένη γενιά του ΄68 και τη δυναμική παρουσία της στους δρόμους του Μονάχου, την κοινωνία της αφθονίας, την Τρίτη ηλικία, τους ανθρώπους του περιθωρίου και των κοινωνικών μειοψηφιών, ενώ ταυτόχρονα κινείται στα σαλόνια των δεξιώσεων και των επιδείξεων μόδας. Το 1974, έτος πτώσης της χούντας, ο Δημήτρης Σούλας επιστρέφει στην Ελλάδα μετά από χρόνια απαγόρευσης εισόδου στη χώρα. Τότε ξεκινά να γράφεται και ο επίλογος της φωτογραφικής του πορείας, καθώς διαπίστωσε μετά από έρευνα σε Αθήνα και Thessaloniki ότι δεν υπήρχαν κατάλληλες συνθήκες για να συνεχίσει το έργο του ως φωτορεπόρτερ στο υψηλό επίπεδο που εργαζόταν στη Γερμανία. Σε ένα και μοναδικό φιλμ που έκανε σε ελληνικό έδαφος στην αυγή της μεταπολίτευσης (Νοέμβριος 1974), καταγράφει μια Ελλάδα λαϊκή, φτωχική, που διατηρεί τη γοητεία της αμεσότητας και της απλότητας. Σε αυτή τη σειρά συγκαταλέγεται και η παρούσα εικόνα που αποτυπώνει ένα στιγμιότυπο από τη Στοά Μοδιάνο στη Thessaloniki. Δεινός καταγραφέας των σκηνών του δρόμου ο φωτογράφος αποδίδει την κινητικότητα της δημοφιλούς αγοράς της πόλης μέσα από την καταγραφή των περαστικών με χαρακτηριστικότερη την ψηλόλιγνη μορφή του ηλικιωμένου άνδρα που φορά παλτό και καπέλο και μοιάζει να πουλά λαχεία. (EL)

Φωτογραφία (EL)
Photograph (EN)

Αρχειακή εκτύπωση inkjet (EL)
Material (EN)



1974


Στιγμιότυπο (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.