Η Χρύσα μεταβαίνει το 1954 στο Σαν Φρανσίσκο, σπουδάζει για σύντομο διάστημα στο California School of Fine Arts για να καταλήξει στη Νέα Υόρκη. Εκεί γοητεύεται από τα σύμβολα και νοιώθει έλξη για ό,τι σχετίζεται με την επικοινωνία, τη γλώσσα και τη γραφή: από τα απλά γράμματα σε εφημερίδες, από τα ονόματα σε εισόδους κτηρίων, από τις μεταλλικές πινακίδες σε εξωτερικούς χώρους και αργότερα από τις διαφημιστικές πινακίδες με νέον.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 ξεκινά τις συνθέσεις της με γράμματα, απομονώνοντας μια λέξη από ένα σύνολο λέξεων, έπειτα ένα γράμμα ή ένα σύνολο γραμμάτων μετατρέποντας τα σε θέματα-πλαστικά σχήματα, χρησιμοποιώντας μόνο γράμματα του λατινικού αλφαβήτου. Περίπου στο 1966-1967 ξεκινά να προετοιμάζεται για την ατομική της έκθεση στο Walker Art Center και δημιουργεί μελέτες για γλυπτά που θα παρουσιάζονταν εκεί. Στις σπουδές αυτές δίνει παραλλαγές του ίδιου μοτίβου, «ανάλυση» του μισού γράμματος «Υ» και πειραματίζεται με σωλήνες νέον σε διαφορετικούς χρωματισμούς –σημειώνει τα χρώματα η ίδια κάτω από τις συνθέσεις της. Χρησιμοποιούσε, κατά κανόνα, έντονα χρώματα, επιδιώκοντας τη μεταξύ τους ισορροπία και αρμονία, καθώς και τη ρύθμιση της έντασης της φωτεινότητάς τους με τη χρήση σωλήνων νέον διαφορετικών τύπων, για τους οποίους χρησιμοποιούσε τους καλύτερους τεχνίτες της Αμερικής και η όλη διαδικασία επιχρωματισμού τους ήταν χειροποίητη.
(EL)
In 1954, Chryssa relocated to San Francisco for a brief period, where she studied at the California School of Fine Arts, eventually making her way to New York City. There she became fascinated by symbols and was attracted to everything related to communication, language and writing: from simple letters in newspapers to names on building entrances, to metal signs outdoors and later to neon billboards.
In the early 1960s, she began her compositions using letters, isolating individual words from a group of words and then single letters or groups of letters, transforming them into thematic plastic shapes. She exclusively used letters from the Latin alphabet. Around 1966-1967, she began preparing for her solo exhibition at the Walker Art Centre and created studies for sculptures that would be presented there. In these studies, she produced variations of the same motif, an "analysis" of half of the letter "Y," and experimented with neon tubes in different colours. She often used bold colours, aiming to achieve balance and harmony among them while regulating the intensity of their brightness using various types of neon tubes. The colouring process for these tubes was handmade, involving some of the best artisans in America.
(EN)