Η Χρύσα μεταβαίνει το 1954 στο Σαν Φρανσίσκο, σπουδάζει για σύντομο διάστημα στο California School of Fine Arts για να καταλήξει στη Νέα Υόρκη. Εκεί γοητεύεται από τα σύμβολα και νοιώθει έλξη για ό,τι σχετίζεται με την επικοινωνία, τη γλώσσα και τη γραφή: από τα απλά γράμματα σε εφημερίδες, από τα ονόματα σε εισόδους κτηρίων, από τις μεταλλικές πινακίδες σε εξωτερικούς χώρους και αργότερα από τις διαφημιστικές πινακίδες με νέον.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 ξεκινά τις συνθέσεις της με γράμματα, απομονώνοντας μια λέξη από ένα σύνολο λέξεων, έπειτα ένα γράμμα ή ένα σύνολο γραμμάτων μετατρέποντας τα σε θέματα-πλαστικά σχήματα, χρησιμοποιώντας μόνο γράμματα του λατινικού αλφαβήτου. Η «Σπουδή για εξώφυλλο του περιοδικού Time» εκτελέστηκε περίπου το 1970 και φέρει τον τίτλο “Pill”. Από τα πιο χαρακτηριστικά γλυπτά της Χρύσας σε μέταλλο, γυαλί, ακρυλικό και σωλήνες νέον με χρώμα δημιουργήθηκε σε χρονική αντιστοιχία με την επέτειο του αντισυλληπτικού χαπιού και παρουσιάστηκε και στο εξώφυλλο του περιοδικού Time.
(EL)
In 1954, Chryssa relocated to San Francisco for a brief period, where she studied at the California School of Fine Arts, eventually making her way to New York City. There she became fascinated by symbols and was attracted to everything related to communication, language and writing: from simple letters in newspapers, to names on building entrances, to metal signs outdoors and later to neon billboards.
In the early 1960s, she began her compositions using letters, isolating individual words from a group of words and then single letters or groups of letters, transforming them into thematic plastic shapes. She exclusively used letters from the Latin alphabet. The " Study of the Time magazine cover" executed around 1970 and titled "Pill," is one of Chryssa's most characteristic sculptures. It is made of metal, glass, acrylic, and neon tubes with colour. It was created to coincide with the anniversary of the birth control pill and was also featured on the cover of Time magazine.
(EN)