Είναι η τέχνη κάτι περισσότερο από μια αυτάρεσκη πράξη; (από τη σειρά Χειρισμοί)

Είναι η τέχνη κάτι περισσότερο από μια αυτάρεσκη πράξη; (από τη σειρά Χειρισμοί)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Είναι η τέχνη κάτι περισσότερο από μια αυτάρεσκη πράξη; (από τη σειρά Χειρισμοί) (EL)
Is Art something more than a self-complacement act? (from the series Manipulation) (EN)

Θόδωρος (Παπαδημητρίου) (1931-2018) (EL)
Theodoros (Papadimitriou) (1931-2018) (EN)

Το έργο του Θόδωρου μέσα από ιδιότυπες οπτικές και νοητικές γωνίες παραμένει ενεργό και επίκαιρο ήδη από τη πρώτη φάση της δημιουργίας του, που ξεκινάει τη δεκαετία του 1950. Η σχέση κάθε καλλιτέχνη με το αντικείμενο είναι μοναδική. Η σύνταξη και η διασπορά περικλείουν συμβολικά και πραγματικά αντικείμενα που κατά καλλιτέχνη και κατά την προσέγγιση του καθενός, συμπεριλαμβάνουν τόσο διαφορετικές όψεις της πραγματικότητας όσο στην περίπτωση του Θόδωρου, η σημαία ή ο φαλλός. Ο Θόδωρος προσθέτει τη χειρονομία που αποδομεί και τον άνθρωπο ως αντικείμενο και τα εργαλεία που ο πόθος της αντικειμενοποίησης ορθώνει σε σύμβολα της εξουσίας πάνω σ’ αυτόν, όπως η ματράκ-φαλλός είναι η κατεξοχήν σύνθεση ενός τέτοιου αντικειμένου-συμπλέγματος, που αποδίδει στο έργο του κοινωνική και πολιτική διάσταση. Η πολιτική συνέπεια και αιχμή του έργου του είναι άκρως ενήμερη, προσανατολισμένη και δραστική ως προς τα ιστορικά γεγονότα και προβλήματα της κοινωνίας, της ανθρωπότητας, του πλανήτη ή του σύμπαντος. Ο λόγος του, όμως, συνιστά την άρνηση να εικονογραφήσει ή να σχολιάσει τη διάσταση αυτή, αφήνοντας υπόγεια ως το θεμέλιο λίθο της όποια πράξης και δράσης. (EL)
Theodoros' work through peculiar perspectives and mental angles remains active and topical already from the first phase of his creation, which begins in the 1950s. Each artist's relationship with the object is unique. The syntax and dispersion enclose symbolic and real objects that, according to the artist and the approach of each, include aspects of reality as different as, in the case of Theo, the flag or the phallus. Theodore adds the gesture that deconstructs both man as an object and the tools that the desire for objectification erects into symbols of power over him, as the matrac-phallus is the predominant composition of such an object-complex, which gives his work a social and political dimension. The political consistency and edge of his work is highly aware, oriented and active in terms of the historical events and problems of society, humanity, the planet or the universe. His discourse, however, constitutes a refusal to illustrate or comment on this dimension, leaving it underground as the foundation stone of any action and action. (EN)

Εγκατάσταση (EL)
Installation (EN)

7 Επεξεργασμένες φωτογραφίες σε PVC, ξύλινη ματράκ, σχοινί (EL)
7 edited photos on PVC, wooden matraque, rope (EN)


1972 - 2007


Σύγχρονη τέχνη, Εννοιολογική τέχνη, Έργα τέχνης (EL)
Contemporary art, Conceptual art, Works of art (EN)

Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.