Το γλυπτό "Βόλακας" ανήκει σε μια ενότητα γλυπτών σε μάρμαρο που εκτελεί η Άλεξ Μυλωνά το 1984, έχοντας προηγουμένως εκπονήσει τη σειρά σχεδίων «4 σχέδια για γλυπτά από μάρμαρο». Είναι η περίοδος που καλλιτέχνιδα δουλεύει με λεπτές πλάκες άσπρου μαρμάρου, παρουσιάζοντας αφηρημένες συνθέσεις που διακρίνονται για τη γεωμετρική απλότητα και αυστηρότητά τους. Αισθάνεται ότι το μάρμαρο -και πιο συγκεκριμένα το μάρμαρο που επιλέγει, προερχόμενο από τα λατομεία του Διονύσου, έξω από την Αθήνα, ένα υλικό άρρηκτα συνδεδεμένο με την τέχνη στην αττική γη-, την εκφράζει απόλυτα, αφού εκτιμά ότι είναι ένα υλικό απέριττο, ζωντανό και λαμπερό, το οποίο έχει την αυτοτέλειά του και δεν του ταιριάζουν πολύπλοκα σχήματα που θα έκρυβαν την ομορφιά του. Το έργο αναφέρεται για πρώτη φορά σε πραγματικό φυσικό χώρο, τον Βόλακα της Τήνου. Μέσα από τη συναρμογή των καμπύλων σχημάτων επιχειρεί να περιγράψει την αντίστοιχη αίσθηση της γεωμορφολογίας που κυριαρχεί στο σεληνιακό τοπίο του Βόλακα.
(EL)
The sculpture "Volakas" belongs to a series of sculptures in marble executed by Alex Mylonas in 1984, having previously developed the series of drawings "4 drawings for marble sculptures". It is the period when the artist works with thin slabs of white marble, presenting abstract compositions that are distinguished by their geometric simplicity and rigour. She feels that marble - and more specifically the marble she chooses, coming from the quarries of Dionysos, outside Athens, a material inextricably linked to art in the Attic land - expresses her perfectly, since she appreciates that it is a material that is unadorned, alive and shining, which has its own independence and is not suited to complex shapes that would hide its beauty. The work refers for the first time to a real natural space, Volakas in Tinos. Through the assembly of curved shapes, it attempts to describe the corresponding sense of geomorphology that dominates the lunar landscape of Volakas.
(EN)