Searchculture.gr
ΕΣΠΑ 2014-2020 Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ)
ΕΣΠΑ 2014-2020
  • Αρχική σελίδα
  • Αναζήτηση τεκμηρίων
  • Πλοήγηση
    • Πρόσωπα Πρόσωπα
    • Τύποι τεκμηρίων
    • Θέματα
    • Ιστορικές περίοδοι
    • Τόποι
    • Χάρτης
    • Φορείς
    • Συλλογές
    • Θεματικές εκθέσεις
    • Προσωπογραφίες
  • Διαλειτουργικότητα
  • Σχετικά
    • Το SearchCulture.gr
    • Εκδόσεις - Δημοσιεύσεις
    • Ενημερωτικό Δελτίο
    • Οδηγίες για αναζήτηση & πλοήγηση
    • Σημασιολογικός εμπλουτισμός μεταδεδομένων
  • Για φορείς
    • Ένταξη συλλογών
    • Προδιαγραφές ένταξης
    • Εκδήλωση ενδιαφέροντος
    • Διάθεση περιεχομένου στη Europeana
  • Επικοινωνία
  • ΕΛ • EN
Περισσότερα κριτήρια αναζήτησης Λιγότερα κριτήρια αναζήτησης
Καθαρισμός Βοήθεια


Φίλτρα αποτελεσμάτων  

Φίλτρα αποτελεσμάτων

Καθαρισμός
Λεξιλόγια θεμάτων στο semantics.gr
Λεξιλόγιο τύπων τεκμηρίων του ΕΚΤ στο semantics.gr
Λεξιλόγια τόπων του ΕΚΤ στο semantics.gr
Σημαντικές Μορφές  στην Ελληνική Ιστορία και Πολιτισμό
Χρονολόγηση
Ιστορική περίοδος Λεξιλόγιο ιστορικών περιόδων στο semantics.gr
Φορέας / συλλογή
Γλώσσα
Europeana τύπος
Άδεια χρήσης αρχείου
Ανάλυση (για εικόνες, video ή PDF)
Τύπος αρχείου
1  -  30   από   473   τεκμήρια
 Χάρτης  Πλέγμα

     
    Συλλογή λαογραφικού υλικού από τα Κύθηρα.
    Συλλογή λαογραφικού υλικού από τα Κύθηρα.
    Χρονολόγηση
    1982
    Τύπος τεκμηρίου
    Ημερολόγιο/Σημειωματάριο, Χειρόγραφο
    Δημιουργός
    Παναγιώτου Πρινέα του Ιωάννου
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    basic type logo 440 JPEG
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Κορδελλί / Κορδελλάκι
    Κορδελλί / Κορδελλάκι
    Χρονολόγηση
    1968
    Τύπος τεκμηρίου
    Εργόχειρο (Κεντητική, πλεκτική)
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών
    basic type logo 1 JPEG
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    "Citadel of Cerigo"
    Χρονολόγηση
    1888
    Τύπος τεκμηρίου
    Έργο χαρακτικής, Απόκομμα, Εκτύπωση
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα
    basic type logo 1 JPEG
    RDF
    |
    CC BY-NC 4.0
    "Festung Cerigo", χαρακτικό άποψης του κάστρου των Κυθήρων
    Τύπος τεκμηρίου
    Έργο χαρακτικής, Απόκομμα, Εκτύπωση
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα
    basic type logo 1 JPEG
    RDF
    |
    CC BY-NC 4.0
    Απόκομμα με χαρακτικό άποψης των Κυθήρων
    Απόκομμα με χαρακτικό άποψης των Κυθήρων
    Τύπος τεκμηρίου
    Έργο χαρακτικής, Απόκομμα, Εκτύπωση
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα
    basic type logo 1 JPEG
    RDF
    |
    CC BY-NC 4.0
    Απόκομμα βιβλίου με χαρακτικό άποψης του τόπου γέννησης της θεάς Αφροδίτης, [1888]
    Απόκομμα βιβλίου με χαρακτικό άποψης του τόπου γέννησης της θεάς Αφροδίτης, [1888]
    Χρονολόγηση
    1888
    Τύπος τεκμηρίου
    Έργο χαρακτικής, Απόκομμα, Εκτύπωση
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Αμερικανική Σχολή Κλασικών Σπουδών στην Αθήνα
    basic type logo 1 JPEG
    RDF
    |
    CC BY-NC 4.0
    Τον άφησε στες πέντε ρούγες
    Τον άφησε στες πέντε ρούγες
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Άγνωστος συλλογέας
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Νέθε, νέθε, ρόκα μου, κατέβαζε αλακάτη μου
    Νέθε, νέθε, ρόκα μου, κατέβαζε αλακάτη μου
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Άγνωστος συλλογέας
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Δεν του αφίνει ρυπάρι
    Δεν του αφίνει ρυπάρι
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Άγνωστος συλλογέας
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Δεν έχει ρυποπάσσαλο
    Δεν έχει ρυποπάσσαλο
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Άγνωστος συλλογέας
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Κούτι κούτι γαργαλάκι, να σε βάλω στο σακκάκι
    Κούτι κούτι γαργαλάκι, να σε βάλω στο σακκάκι
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Άγνωστος συλλογέας
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Με το κουβαλητό νερό μύλος δεν αλέθει
    Με το κουβαλητό νερό μύλος δεν αλέθει
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Δουκάκης, Δημήτριος Χρ.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Τώρα έχομε Νικολοβάρβαρα
    Τώρα έχομε Νικολοβάρβαρα
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Ξάστερος ουρανός αστραπές και βροντές δε φοβάται
    Ξάστερος ουρανός αστραπές και βροντές δε φοβάται
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Αυτός βαστά το κοκκαλάκι της νυχτερίδας
    Αυτός βαστά το κοκκαλάκι της νυχτερίδας
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Φάε μέλι, πιε νερό, να πάη το μέλι στο καλό
    Φάε μέλι, πιε νερό, να πάη το μέλι στο καλό
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Μαύρο κρέα κακό ζουμί
    Μαύρο κρέα κακό ζουμί
    Χρονολόγηση
    1959
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Ούτε ξόδι αγέλαστο ούτε γάμος άκλαυτος
    Ούτε ξόδι αγέλαστο ούτε γάμος άκλαυτος
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Κρέα ωμό, ψάρι ψητό
    Κρέα ωμό, ψάρι ψητό
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Μια ημέρα οι κάτοικοι του χωριού Μυλοποτάμου ήτανε μαζεμένοι εις τη Τσιγκούρα (μικρή πλατεία) του χωριού αλλά στεναχωριόντησαν που δεν είχαν νερό να πιούν. Τότε παρουσιάζεται ένας νέος καλόγερος και τους λέει : - «Ελάτε εδώ να ιδήτε κρύο νερό που θε να πίητε.» Και πηγαίνει εκεί που είναι η βρύση, το Καμάρι, κτυπά με το ραβδί του το βράχο και αμέσως πετιέται νερό ποτάμι. Ο Καλόγερος αυτός ήτανε ο «Άγιος Σώστης. Οι κάτοικοι από ευγνωμοσύνη του έκτισαν εκεί ναό». Ο Άγιος Θεόδωρος (τοπικός άγιος των Κυθήρων) παρουσιάζεται ως καλόγερος εις τους εκ Μονεμβασίας προσκυνητάς του ναού Σεργίου και Βάκχου, όπου ασκήτευσε, απέθανε και ετάφη, ο άγιος και λέει σ’ αυτούς : «Είπατε τω βασιλεί να μου κτίση ναό». Και πράγματι κατ’ εντολή του αυτοκράτωρα Ρωμανού Β’ οι άρχοντες της Μονεμβασιάς έκτισαν εις αυτόν τον υπάρχοντα σήμερον ναόν. – Η κερα Κυριακούλα μας διηγήθη δια τον Άγιο Φανούριο το εξής : «Τις προάλλες η κερά Καλλιόπη έχασε εκεί που έβοσκε τα ζώα της, το κλειδί του σπιτιού της. Το γύρευε πολλήν ώρα αλλά τόβρισκε. Ήτανε βράδυ πλέον, έρχεται εις το σπίτι της κεράς Κυριακούλας, επήρε ένα φανάρι, επήρε και δύο ακόμη πρόσωπα μαζί της και επήγε εκεί που το ‘χασε, αλλά δεν τόβρισκαν. Της είπαν τότε τ’ άλλα πρόσωπα : «Δεν το ‘χασες εδώ». Εκείνη επέμενε ότι εκειά τόχασε. Τέλος στεναχωρημένη η Κερά Καλλιόπη λέει : «Άγιε Φανούριε φανερωσέ μου το κλειδί και να σου ανάψω ένα κερί για την ψυχή της μάνας σου». Και κάνει έτσι χάμω το χέρι της και βρίσκει το κλειδί. Την άλλη μέρα άναψε το κερί εις την εικόνα του Άγιου. Ο Άγιος Φανούριος είναι θαυμαστός, αλλά πρέπει να πή εκείνος που τον παρακαλεί, για την ψυχή της μάνας του Αγίου γιατί ήτανε αμαρτωλή και όχι για τον Άγιο, που δεν έχει ανάγκη. Άλλοι τάσσουν πίττα, να την κάνουν εις την μνήμην του ότε την μοιράζουν εις τους εκκλησιαζομένους, είτε εις την άλλην ώρα, που ορίζουν, ότε την μοιράζουν εις τους γείτονας. Άλλοι τάσσουν λειτουργία»
    Μια ημέρα οι κάτοικοι του χωριού Μυλοποτάμου ήτανε μαζεμένοι εις τη Τσιγκούρα (μικρή πλατεία) του χωριού αλλά στεναχωριόντησαν που δεν είχαν νερό να πιούν. Τότε παρουσιάζεται ένας νέος καλόγερος και τους λέει : - «Ελάτε εδώ να ιδήτε κρύο νερό που θε να πίητε.» Και πηγαίνει εκεί που είναι η βρύση, το Καμάρι, κτυπά με το ραβδί του το βράχο και αμέσως πετιέται νερό ποτάμι. Ο Καλόγερος αυτός ήτανε ο «Άγιος Σώστης. Οι κάτοικοι από ευγνωμοσύνη του έκτισαν εκεί ναό». Ο Άγιος Θεόδωρος (τοπικός άγιος των Κυθήρων) παρουσιάζεται ως καλόγερος εις τους εκ Μονεμβασίας προσκυνητάς του ναού Σεργίου και Βάκχου, όπου ασκήτευσε, απέθανε και ετάφη, ο άγιος και λέει σ’ αυτούς : «Είπατε τω βασιλεί να μου κτίση ναό». Και πράγματι κατ’ εντολή του αυτοκράτωρα Ρωμανού Β’ οι άρχοντες της Μονεμβασιάς έκτισαν εις αυτόν τον υπάρχοντα σήμερον ναόν. – Η κερα Κυριακούλα μας διηγήθη δια τον Άγιο Φανούριο το εξής : «Τις προάλλες η κερά Καλλιόπη έχασε εκεί που έβοσκε τα ζώα της, το κλειδί του σπιτιού της. Το γύρευε πολλήν ώρα αλλά τόβρισκε. Ήτανε βράδυ πλέον, έρχεται εις το σπίτι της κεράς Κυριακούλας, επήρε ένα φανάρι, επήρε και δύο ακόμη πρόσωπα μαζί της και επήγε εκεί που το ‘χασε, αλλά δεν τόβρισκαν. Της είπαν τότε τ’ άλλα πρόσωπα : «Δεν το ‘χασες εδώ». Εκείνη επέμενε ότι εκειά τόχασε. Τέλος στεναχωρημένη η Κερά Καλλιόπη λέει : «Άγιε Φανούριε φανερωσέ μου το κλειδί και να σου ανάψω ένα κερί για την ψυχή της μάνας σου». Και κάνει έτσι χάμω το χέρι της και βρίσκει το κλειδί. Την άλλη μέρα άναψε το κερί εις την εικόνα του Άγιου. Ο Άγιος Φανούριος είναι θαυμαστός, αλλά πρέπει να πή εκείνος που τον παρακαλεί, για την ψυχή της μάνας του Αγίου γιατί ήτανε αμαρτωλή και όχι για τον Άγιο, που δεν έχει ανάγκη. Άλλοι τάσσουν πίττα, να την κάνουν εις την μνήμην του ότε την μοιράζουν εις τους εκκλησιαζομένους, είτε εις την άλλην ώρα, που ορίζουν, ότε την μοιράζουν εις τους γείτονας. Άλλοι τάσσουν λειτουργία»
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Λαϊκή Παράδοση
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Εις τα Κύθηρα υπάρχει η παράδοση, ότι εις το μέρος όπου ανευρέθη ο τίμιος Σταυρός εφύτρωνε πάντοτε το φυτό βασιλικός και δια τούτο προτιμάται ο στολισμός του σταυρού με βασιλικούς.
    Εις τα Κύθηρα υπάρχει η παράδοση, ότι εις το μέρος όπου ανευρέθη ο τίμιος Σταυρός εφύτρωνε πάντοτε το φυτό βασιλικός και δια τούτο προτιμάται ο στολισμός του σταυρού με βασιλικούς.
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Λαϊκή Παράδοση
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Λέγεται του Αγίου Λιά. Κτίζονται οι ναοί αυτού στα υψώματα, γιατί από ύψωμα ανελήφθη ο άγιος Ηλίας εις τους ουρανούς. Δοξασίαι. Υπάρχει η δοξασία ότι την νύκτα της παραμονής τ' Άγιου Λία, κατά τα μεσάνυχτα ανοίγει για μια στιγμή ο ουρανός και ότι ζητήσει κανείς εκείνη τη στιγμή το λαμβάνει. Λέγεται ότι μια φορά μερικοί εκαθόντησαν και περιμένανε να ανοίξη ο ουρανός, και ότι μια κοπέλλα τη στιγμή που είδε κι άνοιξε ο ουρανός  είπε : «Δώσε μου χίλια τάλληρα» αλλά έκλεισε ο ουρανός και δεν επρόφτασε να ειπή το «τάλληρα» και κατέβασε χείλαρες ως κάτω. Άλλη δοξασία είναι ότι η ημέρα είναι βαρειά και η νύχτα βαρειά και ότι τρέχει ξενολαός, δηλαδή ωργανωμένη παρέλαση διαμονών με θορύβους και όργανα εις τα απόμερα και ερημικά λαγκάδια
    Λέγεται του Αγίου Λιά. Κτίζονται οι ναοί αυτού στα υψώματα, γιατί από ύψωμα ανελήφθη ο άγιος Ηλίας εις τους ουρανούς. Δοξασίαι. Υπάρχει η δοξασία ότι την νύκτα της παραμονής τ' Άγιου Λία, κατά τα μεσάνυχτα ανοίγει για μια στιγμή ο ουρανός και ότι ζητήσει κανείς εκείνη τη στιγμή το λαμβάνει. Λέγεται ότι μια φορά μερικοί εκαθόντησαν και περιμένανε να ανοίξη ο ουρανός, και ότι μια κοπέλλα τη στιγμή που είδε κι άνοιξε ο ουρανός είπε : «Δώσε μου χίλια τάλληρα» αλλά έκλεισε ο ουρανός και δεν επρόφτασε να ειπή το «τάλληρα» και κατέβασε χείλαρες ως κάτω. Άλλη δοξασία είναι ότι η ημέρα είναι βαρειά και η νύχτα βαρειά και ότι τρέχει ξενολαός, δηλαδή ωργανωμένη παρέλαση διαμονών με θορύβους και όργανα εις τα απόμερα και ερημικά λαγκάδια
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Λαϊκή Παράδοση
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Παλαιά έλεγαν μερικοί ότι αυτές τις ημέρες υπάρχει κίνδυνος για τα παιδιά των χριστιανών, γιατί οι εβραίοι ζητούν ν’ αρπάξουν κανένα χριστιανόπουλο, να το βάλουν μέσα σ’ ένα βαρέλι με καρφιά, να το κυλούν να βγη το αίμα του να μεταλάβουν αυτοί.
    Παλαιά έλεγαν μερικοί ότι αυτές τις ημέρες υπάρχει κίνδυνος για τα παιδιά των χριστιανών, γιατί οι εβραίοι ζητούν ν’ αρπάξουν κανένα χριστιανόπουλο, να το βάλουν μέσα σ’ ένα βαρέλι με καρφιά, να το κυλούν να βγη το αίμα του να μεταλάβουν αυτοί.
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Λαϊκή Παράδοση
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Υπάρχει η εξής παράδοση: «Όταν ανεστήθη ο Χριστός μία γυναίκα από τα Ιεροσόλυμα συνήντησε εις το δρόμο μίαν άλλη γυναίκα και της είπε ότι ανεστήθη ο Χριστός. Αυτή δεν το επίστεψε και είπε: «Εάν είναι αλήθεια πως ανεστήθη ο Χριστός να γίνουν τ’ αυγά που κρατώ στο καλάθι κόκκινα». Και αμέσως έγιναν κόκκινα και τότε άρχισαν ν’ ασπάζονται η μία την άλλη».
    Υπάρχει η εξής παράδοση: «Όταν ανεστήθη ο Χριστός μία γυναίκα από τα Ιεροσόλυμα συνήντησε εις το δρόμο μίαν άλλη γυναίκα και της είπε ότι ανεστήθη ο Χριστός. Αυτή δεν το επίστεψε και είπε: «Εάν είναι αλήθεια πως ανεστήθη ο Χριστός να γίνουν τ’ αυγά που κρατώ στο καλάθι κόκκινα». Και αμέσως έγιναν κόκκινα και τότε άρχισαν ν’ ασπάζονται η μία την άλλη».
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Λαϊκή Παράδοση
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Παιδί με τρίχες θεωρείται ότι θα γίνη αντρειωμένος. Τ’ αγόρια έχουν τρίχες εις την ουρά και το σβέρκο, τα κορίτσια εις το σβέρκο και τη ράχη. Εις το χωρίον Δρυμώνα μια γυναίκα εγέννησε αγόρι με μικρή ουρά οπίσω και τρίχες. Το παιδί αυτό, όπου έπιανε, εγάντσωνε τα δάκτυλά του τόσο γερά, ώστε με δυσκολία τα απεχώριζαν. Αλλά σε επτά μήνες απέθανε. Λένε ότι έπρεπε να το πάη η μάννα του σ’ ένα βουνό με επτά κορφές, να το δείξη και να το διαλλαλήση και να πη: «Για δέτε όρη και βουνά πως έχει το παιδί μ’ ουρά». Η μητέρα δεν τόξερε, δεν το ‘καμε και το έπνιξε το αίμα του.
    Παιδί με τρίχες θεωρείται ότι θα γίνη αντρειωμένος. Τ’ αγόρια έχουν τρίχες εις την ουρά και το σβέρκο, τα κορίτσια εις το σβέρκο και τη ράχη. Εις το χωρίον Δρυμώνα μια γυναίκα εγέννησε αγόρι με μικρή ουρά οπίσω και τρίχες. Το παιδί αυτό, όπου έπιανε, εγάντσωνε τα δάκτυλά του τόσο γερά, ώστε με δυσκολία τα απεχώριζαν. Αλλά σε επτά μήνες απέθανε. Λένε ότι έπρεπε να το πάη η μάννα του σ’ ένα βουνό με επτά κορφές, να το δείξη και να το διαλλαλήση και να πη: «Για δέτε όρη και βουνά πως έχει το παιδί μ’ ουρά». Η μητέρα δεν τόξερε, δεν το ‘καμε και το έπνιξε το αίμα του.
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Λαϊκή Παράδοση
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Αυτή την ημέρα δεν αλωνεύουν, γιατί ένας παππάς αλώνευε και εβούλησε τ΄ αλώνι με τα στάχυα τα βούϊδα και τον παππά και στη θέση αυτή ακούγεται και σήμερα να φωνάζη ο παππάς: «ρρρρρρρρρρρρ» για να γυρίσουν τα βούϊδια.
    Αυτή την ημέρα δεν αλωνεύουν, γιατί ένας παππάς αλώνευε και εβούλησε τ΄ αλώνι με τα στάχυα τα βούϊδα και τον παππά και στη θέση αυτή ακούγεται και σήμερα να φωνάζη ο παππάς: «ρρρρρρρρρρρρ» για να γυρίσουν τα βούϊδια.
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Λαϊκή Παράδοση
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Τιμωρία δια τους παραβάτας της αργίας. Λένε ότι ένας παππάς αλώνευε της Αγίας Κυριακής και ότι εβούλησε το αλώνι και τον έχωσε μέσα με τα βόϊδα.
    Τιμωρία δια τους παραβάτας της αργίας. Λένε ότι ένας παππάς αλώνευε της Αγίας Κυριακής και ότι εβούλησε το αλώνι και τον έχωσε μέσα με τα βόϊδα.
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Λαϊκή Παράδοση
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Του ήλιου κύκλος άνεμος
    Του ήλιου κύκλος άνεμος
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Έχει κακό ζώδιο
    Έχει κακό ζώδιο
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR
    Εις του θανάτου τις πληγές βοτάνια δε χωρούνε, ούτε γιατροί γιατρεύουνε, ούτε άγια βοηθούνε
    Εις του θανάτου τις πληγές βοτάνια δε χωρούνε, ούτε γιατροί γιατρεύουνε, ούτε άγια βοηθούνε
    Χρονολόγηση
    1958
    Τύπος τεκμηρίου
    Παροιμία
    Δημιουργός
    Κασιμάτης, Ιωάννης Π.
    Τόπος
    Νήσος Κύθηρα
    Φορέας
    Ακαδημία Αθηνών
    RDF
    |
    CC BY-NC-ND 4.0 GR

      Searchculture.gr EKT Aggregation EKT eContent
      • Follow EKT

      Επικοινωνία | Πολιτική Απορρήτου | Όροι Χρήσης | Πνευματική ιδιοκτησία

      ©2025 Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου
      license: cc-by-sa

      <s:message code='alt_ministry'/>