Searchculture.gr
ΕΣΠΑ 2014-2020 Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ) Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου (ΕΚΤ)
ΕΣΠΑ 2014-2020
  • Αρχική σελίδα
  • Αναζήτηση τεκμηρίων
  • Πλοήγηση
    • Πρόσωπα Πρόσωπα
    • Τύποι τεκμηρίων
    • Θέματα
    • Ιστορικές περίοδοι
    • Τόποι
    • Χάρτης
    • Φορείς
    • Συλλογές
    • Θεματικές εκθέσεις
    • Προσωπογραφίες
  • Διαλειτουργικότητα
  • Σχετικά
    • Το SearchCulture.gr
    • Εκδόσεις - Δημοσιεύσεις
    • Ενημερωτικό Δελτίο
    • Οδηγίες για αναζήτηση & πλοήγηση
    • Σημασιολογικός εμπλουτισμός μεταδεδομένων
  • Για φορείς
    • Ένταξη συλλογών
    • Προδιαγραφές ένταξης
    • Εκδήλωση ενδιαφέροντος
    • Διάθεση περιεχομένου στη Europeana
  • Επικοινωνία
  • ΕΛ • EN
Περισσότερα κριτήρια αναζήτησης Λιγότερα κριτήρια αναζήτησης
Καθαρισμός Βοήθεια


Φίλτρα αποτελεσμάτων  

Φίλτρα αποτελεσμάτων

Καθαρισμός
Λεξιλόγια θεμάτων στο semantics.gr
Λεξιλόγιο τύπων τεκμηρίων του ΕΚΤ στο semantics.gr
Λεξιλόγια τόπων του ΕΚΤ στο semantics.gr
Σημαντικές Μορφές  στην Ελληνική Ιστορία και Πολιτισμό
Χρονολόγηση
Ιστορική περίοδος Λεξιλόγιο ιστορικών περιόδων στο semantics.gr
Φορέας / συλλογή
Γλώσσα
Europeana τύπος
Άδεια χρήσης αρχείου
Ανάλυση (για εικόνες, video ή PDF)
Τύπος αρχείου
1  -  30   από   586   τεκμήρια
 Χάρτης  Πλέγμα

     
    4 Ιουνίου 1964: Το Ε/Γ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ συγκρούστηκε με το P/K ARMADORES έξω από το λιμάνι του Πειραιά με αποτέλεσμα το δεύτερο να βυθιστεί. Υπαίτιοι οι Πλοίαρχοι και των δύο πλοίων.
    4 Ιουνίου 1964: Το Ε/Γ ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ συγκρούστηκε με το P/K ARMADORES έξω από το λιμάνι του Πειραιά με αποτέλεσμα το δεύτερο να βυθιστεί. Υπαίτιοι οι Πλοίαρχοι και των δύο πλοίων.
    Χρονολόγηση
    1960
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Πειραιάς
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 4 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    10 Μαρτίου 1939: Το α/π CHEPO ή ΛΑΡΙΣ, βυθίστηκε στο ακρωτήρι Σίδερο της Κρήτης. Το ατύχημα συνέβη όταν ο πλοίαρχος προσάραξε το πλοίο σε επικίνδυνη περιοχή υφάλων στην Κρήτη. Η ολική απώλεια του οφείλεται σε δόλο του πλοιάρχου και του πλοιοκτήτη.
    10 Μαρτίου 1939: Το α/π CHEPO ή ΛΑΡΙΣ, βυθίστηκε στο ακρωτήρι Σίδερο της Κρήτης. Το ατύχημα συνέβη όταν ο πλοίαρχος προσάραξε το πλοίο σε επικίνδυνη περιοχή υφάλων στην Κρήτη. Η ολική απώλεια του οφείλεται σε δόλο του πλοιάρχου και του πλοιοκτήτη.
    Χρονολόγηση
    1930
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Άκρα Σίδερος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    29 Ιανουαρίου 1967: Το M/S ΕΛΕΝΗ προερχόμενο από τη Γιουγκοσλαβία με κατεύθυνση προς Πειραιά βυθίστηκε στη περιοχή της νησίδας Οξείας. Σύμφωνα με τον Α' Μηχανικό του πλοίου το ναυάγιο επήλθε λόγω κακής αρχικής ερμάτωσης των δεξαμενών πετρελαίου κατά τον απόπλου.
    29 Ιανουαρίου 1967: Το M/S ΕΛΕΝΗ προερχόμενο από τη Γιουγκοσλαβία με κατεύθυνση προς Πειραιά βυθίστηκε στη περιοχή της νησίδας Οξείας. Σύμφωνα με τον Α' Μηχανικό του πλοίου το ναυάγιο επήλθε λόγω κακής αρχικής ερμάτωσης των δεξαμενών πετρελαίου κατά τον απόπλου.
    Χρονολόγηση
    1960
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Βόρειαι Εχινάδες, Νησίδα Οξειά
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 6 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    6 Φεβρουαρίου του 1949: Το α/π ΑΡΕΤΗ βυθίστηκε, αναχωρώντας από Πειραιά με προορισμό την Κρήτη, με αποτέλεσμα τον πνιγμό 21 αντρών από το πλήρωμα. Το ναυάγιο οφειλόταν στην υπερφόρτωση του πλοίου από τον Κυβερνήτη, ο οποίος αμέλησε τη χωρητικότητα του πλοίου τους χειμερινούς μήνες και τις συνθήκες ευστάθειας.
    6 Φεβρουαρίου του 1949: Το α/π ΑΡΕΤΗ βυθίστηκε, αναχωρώντας από Πειραιά με προορισμό την Κρήτη, με αποτέλεσμα τον πνιγμό 21 αντρών από το πλήρωμα. Το ναυάγιο οφειλόταν στην υπερφόρτωση του πλοίου από τον Κυβερνήτη, ο οποίος αμέλησε τη χωρητικότητα του πλοίου τους χειμερινούς μήνες και τις συνθήκες ευστάθειας.
    Χρονολόγηση
    1940
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Σαρωνικός Κόλπος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 5 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    25 Φεβρουαρίου 1954: Το π/κ ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ προσέκρουσε σε ύφαλο νότια της νήσου Πρασονήσι  με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρήγμα. Ο πλοίαρχος υπερφόρτωσε το πλοίο και έκανε λάθος στην πλοήγηση.
    25 Φεβρουαρίου 1954: Το π/κ ΠΑΝΟΡΜΙΤΗΣ προσέκρουσε σε ύφαλο νότια της νήσου Πρασονήσι με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί ρήγμα. Ο πλοίαρχος υπερφόρτωσε το πλοίο και έκανε λάθος στην πλοήγηση.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Πρασονήσι, Νήσος Ρόδος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    21 Νοεμβρίου 1952: Το π/κ ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ βυθίστηκε στη ακτή Αγίας Μαρίνας Αττικής λόγω πρόσκρουσης στις βραχώδεις ακτές. Αυτό συνέβη επειδή ο ναύτης αποκοιμήθηκε στο πηδάλιο.
    21 Νοεμβρίου 1952: Το π/κ ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ βυθίστηκε στη ακτή Αγίας Μαρίνας Αττικής λόγω πρόσκρουσης στις βραχώδεις ακτές. Αυτό συνέβη επειδή ο ναύτης αποκοιμήθηκε στο πηδάλιο.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Αγία Μαρίνα
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    25 Απριλίου 1953: Το π/κ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ καταστράφηκε στη θέση Μαυρομούτσουνα Λαυρίου. Μετά από μετάγγιση πετρελαίου  ακολούθησαν εκρήξεις και πυρκαγιά.
    25 Απριλίου 1953: Το π/κ ΑΝΑΡΓΥΡΟΙ καταστράφηκε στη θέση Μαυρομούτσουνα Λαυρίου. Μετά από μετάγγιση πετρελαίου ακολούθησαν εκρήξεις και πυρκαγιά.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Λαύριο
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    7 Νοεμβρίου 1951: Το π/κ ΝΑΥΣΙΚΑ
    7 Νοεμβρίου 1951: Το π/κ ΝΑΥΣΙΚΑ" αναχώρησε από την Θεσσαλονίκη προς το Άγιο Όρος. Το πλοίο βυθίστηκε λόγω υπερφόρτωσης με υπευθυνους τον πλοιοκτήτη και τον κυβερνήτη.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Χαλκιδική, Μονή Παντοκράτορος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    30 Νοεμβρίου 1951: Το π/κ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟΝ κατευθυνόταν προς τον Κάλαμο, άλλα λόγω κακοκαιρίας και βλάβης της μηχανής κατέφυγαν στον όρμο Λαγανάς στην Ζάκυνθο. Αν και η μηχανή επισκευαζόταν ο Πλοίαρχος δεν ελάττωσε τις στροφές της με αποτέλεσμα, το σκάφος να προσαράξει στην ακτή και να βυθιστεί. Υπεύθυνος για τη βύθιση κρίθηκε ο κυβερνήτης Νικ. Χάρκας και σύμφωνα με την ΑΕΕΝΑ, αποδώθηκε και ελαφρά αμέλεια στον πλοίαρχο λόγω κακού χειρισμού.
    30 Νοεμβρίου 1951: Το π/κ ΚΑΣΤΕΛΛΟΡΙΖΟΝ κατευθυνόταν προς τον Κάλαμο, άλλα λόγω κακοκαιρίας και βλάβης της μηχανής κατέφυγαν στον όρμο Λαγανάς στην Ζάκυνθο. Αν και η μηχανή επισκευαζόταν ο Πλοίαρχος δεν ελάττωσε τις στροφές της με αποτέλεσμα, το σκάφος να προσαράξει στην ακτή και να βυθιστεί. Υπεύθυνος για τη βύθιση κρίθηκε ο κυβερνήτης Νικ. Χάρκας και σύμφωνα με την ΑΕΕΝΑ, αποδώθηκε και ελαφρά αμέλεια στον πλοίαρχο λόγω κακού χειρισμού.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Ζάκυνθος, Λαγανάς
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    13 Ιανουαρίου 1952: Το α/π ΥΠΑΠΑΝΤΗ αναχώρησε από την Αλεξανδρούπολη και έπειτα δεν ξαναέδωσε σημεία ζωής. Σύμφωνα με το Συμβούλιο το πλοίο μάλλον βυθίστηκε επειδή προσέκρουσε σε νάρκη.
    13 Ιανουαρίου 1952: Το α/π ΥΠΑΠΑΝΤΗ αναχώρησε από την Αλεξανδρούπολη και έπειτα δεν ξαναέδωσε σημεία ζωής. Σύμφωνα με το Συμβούλιο το πλοίο μάλλον βυθίστηκε επειδή προσέκρουσε σε νάρκη.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νησί Γύαρος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 4 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    31 Δεκεμβρίου 1958: Το α/π ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ συγκρούστηκε με το M/S ΙΩΝ στη θέση μεταξύ των φάρων Ανάνες και Μέλεκας. Το πρώτο έκανε το δρομολόγιο Πειραιά- Σούδα ενώ το δεύτερο Θεσσαλονίκη- Βόλος. Το M/S έκανε πλεύση προς το α/π κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να συγκρουστούν και να βυθιστεί το M/S ΙΩΝ.
    31 Δεκεμβρίου 1958: Το α/π ΚΑΡΑΪΣΚΑΚΗΣ συγκρούστηκε με το M/S ΙΩΝ στη θέση μεταξύ των φάρων Ανάνες και Μέλεκας. Το πρώτο έκανε το δρομολόγιο Πειραιά- Σούδα ενώ το δεύτερο Θεσσαλονίκη- Βόλος. Το M/S έκανε πλεύση προς το α/π κι αυτό είχε ως αποτέλεσμα να συγκρουστούν και να βυθιστεί το M/S ΙΩΝ.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσοι Ανάνες
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 8 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    2 Φεβρουαρίου 1948: Το π/κ ΜΑΡΙΑ βυθίστηκε στο ακρωτήριο Κόρακας  της Υδρας, λόγω της απειρίας του κυβερνήτη Καλατζή, που δεν κατείχε δίπλωμα. Το πλοίο διαλύθηκε πάνω σε βράχους λόγω αλλαγής του καιρού και προβλήματος της μηχανής.
    2 Φεβρουαρίου 1948: Το π/κ ΜΑΡΙΑ βυθίστηκε στο ακρωτήριο Κόρακας της Υδρας, λόγω της απειρίας του κυβερνήτη Καλατζή, που δεν κατείχε δίπλωμα. Το πλοίο διαλύθηκε πάνω σε βράχους λόγω αλλαγής του καιρού και προβλήματος της μηχανής.
    Χρονολόγηση
    1940
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Ύδρα, Σαρωνικός Κόλπος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    31 Δεκεμβρίου 1965: Το π/θ ΑΣΠΑ αναχώρησε από το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου με προορισμό τον Πειραιά ρυμουλκούμενο από το P/K ΚΙΤΤΥ ΒΕΡΝΙΚΟΥ. Λίγο μετά τον απόπλου αποκόπηκε η θύρα επιβίβασης, αλλά το πλοίο επέλεξε να συνεχίσει το ταξίδι.  Λόγω κακοκαιρίας το πλοίο έμπασε νερά και βυθίστηκε στο ακρωτήρι Καλοτάρι Αμοργού.
    31 Δεκεμβρίου 1965: Το π/θ ΑΣΠΑ αναχώρησε από το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου με προορισμό τον Πειραιά ρυμουλκούμενο από το P/K ΚΙΤΤΥ ΒΕΡΝΙΚΟΥ. Λίγο μετά τον απόπλου αποκόπηκε η θύρα επιβίβασης, αλλά το πλοίο επέλεξε να συνεχίσει το ταξίδι. Λόγω κακοκαιρίας το πλοίο έμπασε νερά και βυθίστηκε στο ακρωτήρι Καλοτάρι Αμοργού.
    Χρονολόγηση
    1960
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Αμοργός
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 7 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    14 Σεπτεμβρίου 1945: Το π/κ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ βυθίστηκε κοντά στο Αλατονήσι με θύμα τον μηχανικοό Π. Βουτυρά. Εξεράγη η αεροφυάλη του πλοίου προκαλώντας τη βύθισή του.
    14 Σεπτεμβρίου 1945: Το π/κ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ βυθίστηκε κοντά στο Αλατονήσι με θύμα τον μηχανικοό Π. Βουτυρά. Εξεράγη η αεροφυάλη του πλοίου προκαλώντας τη βύθισή του.
    Χρονολόγηση
    1940
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Αταλάντη, Νησίδα Αλατονήσι
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 4 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    1 Οκτωβρίου 1948: Το π/κ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ βυθίστηκε  κοντά στην Τένεδο. Το πλοίο συγκρούστηκε με το τουρκικό π/κ
    1 Οκτωβρίου 1948: Το π/κ ΑΓ. ΝΙΚΟΛΑΟΣ βυθίστηκε κοντά στην Τένεδο. Το πλοίο συγκρούστηκε με το τουρκικό π/κ "ΝΟΥΡΣΕΛ". Ο πλοίαρχος του π/κ "ΝΟΥΡΣΕΛ" ήταν υπεύθυνος διότι αμέλησε να ανάψει φώτα του πλοίου.
    Χρονολόγηση
    1940
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Αιγαίο Πέλαγος, Νήσος Τένεδος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    30 Νοεμβρίου 1954: Το π/κ ΛΟΥΣΙΛΗ προσάραξε σε αμμώδη παραλία  στον όρμο Θορικού.
    30 Νοεμβρίου 1954: Το π/κ ΛΟΥΣΙΛΗ προσάραξε σε αμμώδη παραλία στον όρμο Θορικού.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Θορικό
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    24 Ιουνίου 1953: Το π/κ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ προσάραξε και βυθίστηκε κοντά στη θέση Αγίους της Καρύστου. Ο Κυβερνήτης μάταια προσπαθούσε να προσαράξει σε αμμώδη ακτή. Το πλοίο λόγω θαλασσοταραχής χτύπησε στα βράχια και κόπηκε σε δύο  μέρη. Ακόμα το φορτίο ήταν πολύ βαρύ για το συγκεκριμένο πλοίο και ο Κυβερνήτης έπρεπε να λάβει υπόψη τις καιρικές συνθήκες.
    24 Ιουνίου 1953: Το π/κ ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ προσάραξε και βυθίστηκε κοντά στη θέση Αγίους της Καρύστου. Ο Κυβερνήτης μάταια προσπαθούσε να προσαράξει σε αμμώδη ακτή. Το πλοίο λόγω θαλασσοταραχής χτύπησε στα βράχια και κόπηκε σε δύο μέρη. Ακόμα το φορτίο ήταν πολύ βαρύ για το συγκεκριμένο πλοίο και ο Κυβερνήτης έπρεπε να λάβει υπόψη τις καιρικές συνθήκες.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Κάρυστος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 3 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    23 Δεκεμβρίου 1952: Το π/κ ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ προσάραξε στη θέση Αλυκή Καρύστου και σφήνωσε ανάμεσα στα βράχια.
    23 Δεκεμβρίου 1952: Το π/κ ΑΓΙΟΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ προσάραξε στη θέση Αλυκή Καρύστου και σφήνωσε ανάμεσα στα βράχια.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Κάρυστος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    28 προς 29 Φεβρουαρίου 1952: Το π/κ ΠΑΝΑΓΙΑ απέπλευσε από τη Ρόδο με προορισμό την Κω και την Κάλυμνο. Ενώ βρισκόταν στην ανατολική ακτή της Κώ, το πλοίο προσάραξε σε απόσταση 60μ. από την ακτή με αποτέλεσμα να ημιβυθιστεί. Υπαίτιος, κρίθηκε ο Κυβερνήτης Κ. Κυπράτος, λόγω παράβλεψης των κανόνων ασφαλούς πλεύσεως.
    28 προς 29 Φεβρουαρίου 1952: Το π/κ ΠΑΝΑΓΙΑ απέπλευσε από τη Ρόδο με προορισμό την Κω και την Κάλυμνο. Ενώ βρισκόταν στην ανατολική ακτή της Κώ, το πλοίο προσάραξε σε απόσταση 60μ. από την ακτή με αποτέλεσμα να ημιβυθιστεί. Υπαίτιος, κρίθηκε ο Κυβερνήτης Κ. Κυπράτος, λόγω παράβλεψης των κανόνων ασφαλούς πλεύσεως.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Κως
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 1 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    17 Σεπτεμβρίου 1951: Το π/κ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ κατευθυνόταν προς την Τήνο με φορτίο 90 κιλών λίπασμα. Λόγω θαλασσοταραχής αγκυροβόλησε στον όρμο Πόλλες και ξαφνικά σταμάτησε να λειτουργεί η μηχανή του πλοίου. Ο πλοίαρχος εκτελούσε και χρέη μηχανικού, με αποτέλεσμα να αφήσει στη θέση του έναν ναύτη ο οποίος δεν είχε εμπειρία. Το σκάφος ξεκίνησε να μπάζει νερά και το πλήρωμα λόγω απειρίας δεν προσέφερε καμία βοήθεια με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε βάθος 10-15μ. σε απόσταση 150μ. απο την στεριά. Υπαίτιος κρίθηκε ο κυβερνήτης Δ. Γεμιτζόγλου, διότι δεν μερίμνησε για την ασφάλεια του σκάφους και την κατάρτηση του πληρώματος του.
    17 Σεπτεμβρίου 1951: Το π/κ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ κατευθυνόταν προς την Τήνο με φορτίο 90 κιλών λίπασμα. Λόγω θαλασσοταραχής αγκυροβόλησε στον όρμο Πόλλες και ξαφνικά σταμάτησε να λειτουργεί η μηχανή του πλοίου. Ο πλοίαρχος εκτελούσε και χρέη μηχανικού, με αποτέλεσμα να αφήσει στη θέση του έναν ναύτη ο οποίος δεν είχε εμπειρία. Το σκάφος ξεκίνησε να μπάζει νερά και το πλήρωμα λόγω απειρίας δεν προσέφερε καμία βοήθεια με αποτέλεσμα να βυθιστεί σε βάθος 10-15μ. σε απόσταση 150μ. απο την στεριά. Υπαίτιος κρίθηκε ο κυβερνήτης Δ. Γεμιτζόγλου, διότι δεν μερίμνησε για την ασφάλεια του σκάφους και την κατάρτηση του πληρώματος του.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Τήνος, Όρμος Πόλες
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    8 Ιανουαρίου 1950: Το π/κ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ αναχώρησε από το Πόρτο-Κουφό της Χαλκιδικής με προορισμό τον Βόλο. Όταν έφτασαν στο λιμάνι του Βόλου, ο Κυβερνήτης Ι. Λεμπιδάς, ο οποίος δεν γνώριζε καλά τον λιμένα, προσέκρουσε με πλήρη ταχύτητα, με αποτέλεσμα να βυθιστει το σκάφος. Υπαίτιος του ατυχήματος κρίθηκε ο κυβερνήτης, λόγω λάθος υπολογισμών.
    8 Ιανουαρίου 1950: Το π/κ ΤΑΞΙΑΡΧΗΣ αναχώρησε από το Πόρτο-Κουφό της Χαλκιδικής με προορισμό τον Βόλο. Όταν έφτασαν στο λιμάνι του Βόλου, ο Κυβερνήτης Ι. Λεμπιδάς, ο οποίος δεν γνώριζε καλά τον λιμένα, προσέκρουσε με πλήρη ταχύτητα, με αποτέλεσμα να βυθιστει το σκάφος. Υπαίτιος του ατυχήματος κρίθηκε ο κυβερνήτης, λόγω λάθος υπολογισμών.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Χαλκιδική, Βόλος, Κουφός
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    9 Ιανουαρίου 1958: Το π/κ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, το οποίο έκανε το δρομολόγιο Ελευσίνα - Μεσολόγγι, προσέκρουσε σε ναυάγιο στο λιμάνι Μεσολογγίου.
    9 Ιανουαρίου 1958: Το π/κ ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ, το οποίο έκανε το δρομολόγιο Ελευσίνα - Μεσολόγγι, προσέκρουσε σε ναυάγιο στο λιμάνι Μεσολογγίου.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Μεσολόγγι
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    4 Μαρτίου 1959: Το α/π ΝΑΥΤΙΛΟΣ συγκρούστηκε με το π/κ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ και βυθίστηκε στο λιμάνι της Χίου. Το πρώτο είχε δρομολόγιο την άγονη γραμμή Δωδεκανήσου-Σάμου-Χίου. Το δεύτερο εισήλθε στο λιμάνι χωρίς να κρατάει μηχανή και να ελαττώσει ταχύτητα. Το π/κ σε μόλις δύο λεπτά από τη πρόσκρουση βυθίστηκε. Στο εν λόγω ναυάγιο, λόγω της σύγκρουσης τραυματίστηκε και πνίγηκε ένας αλιεργάτης. Το α/π όχι μόνο δεν βοήθησε το π/κ αλλά απομακρύνθηκε από τη θέση του.
    4 Μαρτίου 1959: Το α/π ΝΑΥΤΙΛΟΣ συγκρούστηκε με το π/κ ΑΓ. ΓΕΩΡΓΙΟΣ και βυθίστηκε στο λιμάνι της Χίου. Το πρώτο είχε δρομολόγιο την άγονη γραμμή Δωδεκανήσου-Σάμου-Χίου. Το δεύτερο εισήλθε στο λιμάνι χωρίς να κρατάει μηχανή και να ελαττώσει ταχύτητα. Το π/κ σε μόλις δύο λεπτά από τη πρόσκρουση βυθίστηκε. Στο εν λόγω ναυάγιο, λόγω της σύγκρουσης τραυματίστηκε και πνίγηκε ένας αλιεργάτης. Το α/π όχι μόνο δεν βοήθησε το π/κ αλλά απομακρύνθηκε από τη θέση του.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Χίος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 4 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    17 Δεκεμβρίου 1954: Το π/κ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ προσέκρουσε στον ύφαλο Κάβο Πλάκα εξαιτίας του πνέοντος ανέμου.
    17 Δεκεμβρίου 1954: Το π/κ ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ προσέκρουσε στον ύφαλο Κάβο Πλάκα εξαιτίας του πνέοντος ανέμου.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Σαρωνικός Κόλπος, Κάβο Πλάκα
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    26 Μαϊου 1954: Το π/κ ΔΟΞΑ  συγκρούστηκε με το π/κ ΜΗΝΑΣ βορειοανατολικά της Αίγινας. Το ατύχημα συνέβη επειδή το πρώτο έστριψε αριστερά και το δεύτερο δεν είχε ορθά αναμένους τους φανούς.
    26 Μαϊου 1954: Το π/κ ΔΟΞΑ συγκρούστηκε με το π/κ ΜΗΝΑΣ βορειοανατολικά της Αίγινας. Το ατύχημα συνέβη επειδή το πρώτο έστριψε αριστερά και το δεύτερο δεν είχε ορθά αναμένους τους φανούς.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Σαρωνικός Κόλπος, Νήσος Αίγινα
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    11 Φεβρουαρίου 1953: Το π/κ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ αναχώρησε από Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Μονή Ζωγράφου Αγίου Όρους. Την ίδια μέρα λόγω ανέμου επιχείρησε να διέλθει διώρυγα, στην οποία υπήρχαν ύφαλοι. Το σκάφος προσέκρουσε σε αυτούς και διαλύθηκε.
    11 Φεβρουαρίου 1953: Το π/κ ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ αναχώρησε από Θεσσαλονίκη με προορισμό τη Μονή Ζωγράφου Αγίου Όρους. Την ίδια μέρα λόγω ανέμου επιχείρησε να διέλθει διώρυγα, στην οποία υπήρχαν ύφαλοι. Το σκάφος προσέκρουσε σε αυτούς και διαλύθηκε.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νησίδα Αμμουλιανή
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 1 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    24 Απριλίου 1953: Ακούστηκε έκρηξη από το μηχανοστάσιο του π/κ ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ κοντά στη Κίναρο και η μηχανή σταμάτησε να λειτουργεί. Ο κυβερνήτης διέταξε να κατευθυνθεί προς την ξηρά και η λέμβος να μεταφέρει το πλήρωμα αλλά και να ρυμουλκήσει το σκάφος. Το ατύχημα οφείλεται σε σειρά παραβάσεων όπως, η διάταξη του φορτίου στο κατάστρωμα με την οποία είχε κλειδωθεί η πόρτα του μηχανοστάσιου, η λειτουργία βενζινοκίνητης μηχανής αλλά και η έλλειψη πυροσβεστικών μέσων.
    24 Απριλίου 1953: Ακούστηκε έκρηξη από το μηχανοστάσιο του π/κ ΝΑΡΚΙΣΣΟΣ κοντά στη Κίναρο και η μηχανή σταμάτησε να λειτουργεί. Ο κυβερνήτης διέταξε να κατευθυνθεί προς την ξηρά και η λέμβος να μεταφέρει το πλήρωμα αλλά και να ρυμουλκήσει το σκάφος. Το ατύχημα οφείλεται σε σειρά παραβάσεων όπως, η διάταξη του φορτίου στο κατάστρωμα με την οποία είχε κλειδωθεί η πόρτα του μηχανοστάσιου, η λειτουργία βενζινοκίνητης μηχανής αλλά και η έλλειψη πυροσβεστικών μέσων.
    Χρονολόγηση
    1950
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νησίδα Κίναρος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 4 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    12 Αυγούστου 1947: Το π/κ ΠΑΝΑΓΙΑ βυθίστηκε νότια της Ύδρας λόγω αμέλειας του πλοιοκτήτη και του Κυβερνήτη.
    12 Αυγούστου 1947: Το π/κ ΠΑΝΑΓΙΑ βυθίστηκε νότια της Ύδρας λόγω αμέλειας του πλοιοκτήτη και του Κυβερνήτη.
    Χρονολόγηση
    1940
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Ύδρα, Σαρωνικός Κόλπος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    10 Μαίου 1948: Το π/κ ΠΕΛΑΓΙΑ βυθίστηκε στην Παναγία Κρυφτή Μυτιλήνης με αποτέλεσμα τον πνιγμό τριών επιβατών. Υπόλογος ήταν ο Κυβερνήτης Παναγ. Πιτσιλάδης, διότι είχε υπερφορτωθεί το πλοίο.
    10 Μαίου 1948: Το π/κ ΠΕΛΑΓΙΑ βυθίστηκε στην Παναγία Κρυφτή Μυτιλήνης με αποτέλεσμα τον πνιγμό τριών επιβατών. Υπόλογος ήταν ο Κυβερνήτης Παναγ. Πιτσιλάδης, διότι είχε υπερφορτωθεί το πλοίο.
    Χρονολόγηση
    1940
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Λέσβος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 2 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0
    5 Ιουλίου 1967: Το M/S ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ βυθίστηκε πλέοντας από τη Θεσσαλονίκη προς τον Πειραιά. Το πλοίο βυθίστηκε εννέα μίλια από τις ακτές της Σκύρου εξαιτίας των αντλιών που δεν επαρκούσαν για την άντληση των υδάτων στο χώρο του μηχανοστάσιου. Υπεύθυνος ήταν ο πλοίαρχος καθώς όταν αντιλήφθηκε τη διαρροή δεν κατευθύνθηκε προς τις ακτές.
    5 Ιουλίου 1967: Το M/S ΑΓΙΑ ΜΑΡΙΝΑ βυθίστηκε πλέοντας από τη Θεσσαλονίκη προς τον Πειραιά. Το πλοίο βυθίστηκε εννέα μίλια από τις ακτές της Σκύρου εξαιτίας των αντλιών που δεν επαρκούσαν για την άντληση των υδάτων στο χώρο του μηχανοστάσιου. Υπεύθυνος ήταν ο πλοίαρχος καθώς όταν αντιλήφθηκε τη διαρροή δεν κατευθύνθηκε προς τις ακτές.
    Χρονολόγηση
    1960
    Τύπος τεκμηρίου
    Σημείωμα
    Τόπος
    Νήσος Σκύρος
    Φορέας
    Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη
    basic type logo 5 JPEG
    RDF
    |
    CC BY 4.0

      Searchculture.gr EKT Aggregation EKT eContent
      • Follow EKT

      Επικοινωνία | Πολιτική Απορρήτου | Όροι Χρήσης | Πνευματική ιδιοκτησία

      ©2025 Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης και Ηλεκτρονικού Περιεχομένου
      license: cc-by-sa

      <s:message code='alt_ministry'/>