Ανατίναξη σιδηρογραμμών

Το τεκμήριο παρέχεται από τον φορέα :
Μουσείο Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ   

Αποθετήριο :
Συλλογές Μουσείου Τηλεπικοινωνιών Ομίλου ΟΤΕ   

δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε
το αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0

Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Ανατίναξη σιδηρογραμμών (EL)
Blasting of railway lines (EN)

Χατζηιωάννου, αποστολέας (EL)
Συντήρηση ΣΕΚ (Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους), παραλήπτης (EL)
SEK Maintenance (Hellenic State Railways) (EN)
Hatziioannou (EN)

Τηλεγράφημα με το οποίο ενημερώνεται η συντήρηση των ΣΕΚ για την ανατίναξη γέφυρας στο 121ο χιλιόμετρο της σιδηροδρομικής γραμμής προς την Άρνισσα, από την οποία οι δύο σιδηροδοκοί εκτινάχθηκαν μέσα στα νερά του ποταμού. Το τηλεγράφημα πρέπει να ενταχθεί στα συμφραζόμενα του εμφυλίου πολέμου ο οποίος είχε ξεκινήσει επίσημα την 30η Μαρτίου 1946. Ένας από τους βασικούς σκοπούς του Δημοκρατικού Στρατού στις αρχές του 1947, οπότε και κλιμακώθηκε η πολεμική δραστηριότητα, ήταν η σταθερή κυριαρχία στο οροπέδιο της Κοζάνης μέχρι τον ποταμό Αξιό με κέντρο βάρους προς τις διόδους Έδεσσα - Άρνισσα - Καστανιά, με σκοπό την αποκοπή της Δυτικής Μακεδονίας από τον νότο και την ανατολή. Για τον Δημοκρατικό Στρατό, ο μόνος τρόπος να μειώσει το χάσμα ανάμεσα στις δικές του πενιχρές δυνατότητες ανεφοδιασμού και τις αντίστοιχες του αντιπάλου ήταν η προσπάθεια εξάρθρωσης ή περιορισμού των συγκοινωνιακών υποδομών που επέτρεπαν την απρόσκοπτη διανομή αυτής της βοήθειας. Προσπάθησε λοιπόν να προκαλέσει ζημιές τόσο στο τμήμα του σιδηροδρομικού δικτύου όσο και στο οδικό δίκτυο. Η μέθοδος που επιλέχθηκε ήταν οι νάρκες.Η εταιρεία ""Σιδηρόδρομοι Ελληνικού Κράτους"" (ΣΕΚ) ιδρύθηκε το 1920 με σκοπό την ανασυγκρότηση και ενοποίηση όλων των επί μέρους δικτύων. Η εταιρεία λειτούργησε έως το 1970 οπότε και την διαδέχθηκε ο Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος. (EL)
Telegram with which SEK maintenance is informed of the bridge explosion at the 121st kilometer of the railway line for Arnissa, from where the two iron rails landed in the river waters. The telegraph should be incorporated in the context of the civil war which started officially on the 30th of March 1946. One of the main purposes of the Democratic Army at the start of 1947, during which the war activity climaxed, was the stable command of the Kozani plateau up to Axio river with utmost importance being towards the Edessa-Arnissa-Kastania passages, with the objective being to cut off Western Macedonia from the south and the east. For the Democratic Army, the only way to minimise the gap between its own meager ability to restore provisions to those of his opponent, was to try and neutralise or limit transport infrastructure that allowed the seamless distribution of assistance. It tried, therefore, to create damages to the rail network and to the road network. The method chosen was by mines. The company "Hellenic State Railways" (SEK) was founded in 1920 with the purpose of reconstructing and unifying sections of the network. The company operated until 1970 when it was succeeded by the Hellenic Railways Organisation (OSE). (EN)

Τηλεγραφήματα (EL)
Telegrams (EN)

τηλεγραφικό χαρτί (EL)
telegraphic paper (EN)

Ελλάδα, Έδεσσα, ΤΤΤ (EL)
Greece, Edessa, TTT (EN)

5/10/1947 (EL)


5/10/1947 (EL)
5/10/1947 (EN)




Εικόνα

mt-021987
26093



*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.