Λόγοι εις τας Κυριακάς του ενιαυτού Μαθητών της Θεολ. Σχολής Χάλκης. αρ. Α-γ

Λόγοι εις τας Κυριακάς του ενιαυτού Μαθητών της Θεολ. Σχολής Χάλκης. αρ. Α-γ
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 PDF με κείμενο

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-NC-ND 4.0 GR
Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα
CC_BY_NC_ND



Λόγοι εις τας Κυριακάς του ενιαυτού Μαθητών της Θεολ. Σχολής Χάλκης. αρ. Α-γ (EL)
Speeches of students of the Theological School of Halki on Sundays (EN)

Κωνσταντίνος Τυπάλδος Ιακωβάτος (EL)
Konstantinos Typaldos Iakovatos (EN)

Στους ανακαινισμένους από τον Πατριάρχη Γερμανό Δ ΄ χώρους της μονής της Αγίας Τριάδος, ίδρυσε ο ίδιος Πατριάρχης την Ιερά Θεολογική Σχολή της Χάλκης (1844). Δεν είναι τυχαίο ότι περί τα μέσα του 19ου αι. ιδρύονται στην ανατολή οι πρώτες Ορθόδοξες Θεολογικές Σχολές : του Πανεπιστημίου Αθηνών (1837), της Χάλκης (1844) και του Τιμίου Σταυρού στα Ιεροσόλυμα (1855). Η Θεολογική Σχολή της Χάλκης ανήκει στη δικαιοδοσία του Οικουμενικού Πατριαρχείου, το οποίο έχει ίδια γεωγραφική περιοχή και κατέχει το πρωτείο μεταξύ των άλλων Ορθοδόξων Εκκλησιών. Ιδρύθηκε, λοιπόν, για την εξυπηρέτηση των άμεσων αναγκών της Εκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως και γενικότερα της Ορθοδοξίας. Κύρια και άμεσα αίτια για την ίδρυσή της είναι : η γενικότερη αναγέννηση των γραμμάτων. η ανάγκη εκκλησιαστικής και θεολογικής κατάρτισης του ορθόδοξου κλήρου. η τακτική και συστηματική καλλιέργεια της θεολογικής επιστήμης. η αντιμετώπιση (σε ένα ανώτερο ιδεολογικό επίπεδο και μέσω επιστημονικών μέσων) των προερχόμενων από τη δύση επιδράσεων των διάφορων μορφών του υλισμού και των αντιχριστιανικών φιλοσοφικών συστημάτων από δυτικές προσηλυτιστικές ιεραποστολές, και από την εμφάνιση στην Ελλάδα του καϊρείου θεοσεβισμού, ο οποίος είναι εντελώς αντίθετος με την ορθόδοξη πίστη (λόγοι απολογητικής και ποιμαντικής φύσεως). Από το 1844 έως το 1919, η Σχολή είχε επτά τάξεις, τέσσερις γυμνασιακές (λυκειακές) και τρεις θεολογικές. με ορισμένες εξαιρέσεις είχε και οκτώ τάξεις. Μία περίοδος αρκετά εκτενής, η οποία καλύπτει περίπου οκτώ δεκαετίες (1844-1919), και μία από τις λαμπρότερες εποχές της ιστορίας της Σχολής από κάθε πλευρά. Αυτό οφείλεται αρχικά στην ιδιαίτερη θέση την οποία κατέχει το Οικουμενικό Πατριαρχείο. Σπουδαίοι Πατριάρχες, η ιεραρχία του Θρόνου, αλλά και σημαίνοντες λαϊκοί και πρόκριτοι μεριμνούσαν και φρόντιζαν για την αρτιότερη λειτουργία και εμφάνιση της Σχολής, όσο αυτό ήταν δυνατό : πρόσωπα άξια λόγου, με τον πρώτο Σχολάρχη, τον Μητροπολίτη Σταυρουπόλεως Κωνσταντίνο Τυπάλδο (1844-1864), ο οποίος διεύθυνε τη Σχολή. οι άριστοι απόφοιτοι λάμβαναν υποτροφίες και συνέχιζαν τις σπουδές στην ειδικότητά τους στις ορθόδοξες θεολογικές Ακαδημίες της Ρωσίας η και στα πανεπιστήμια της δύσης, και στη συνέχεια διορίζονταν καθηγητές στη Σχολή. οι αρχιερείς, οι οποίοι κλήθηκαν από την έδρα που κατείχαν, αποτέλεσαν σε μεγάλο βαθμό την αριστοκρατία της ιεραρχίας του Θρόνου. το 1971, στα χρόνια του ίδιου Πατριάρχη Αθηναγόρα, με απόφαση των τουρκικών αρχών έκλεισε τις πόρτες του το θεολογικό τμήμα της Σχολής. με αυτό τον τρόπο αρχίζει μία άλλη περίοδος, άγνωστης, μέχρι στιγμής, διάρκειας. (EL)
In the premises of the monastery of the Holy Trinity renovated by Patriarch Germanos IV, the same Patriarch founded the Holy Theological School of Chalkis (1844). It is no coincidence that around the middle of the 19th century. the first Orthodox Theological Schools are founded in the East: the University of Athens (1837), of Chalki (1844) and of the Holy Cross in Jerusalem (1855). The Theological School of Chalkis belongs to the jurisdiction of the Ecumenical Patriarchate, which has the same geographical area and holds the primacy among the other Orthodox Churches. It was founded, therefore, to serve the immediate needs of the Church of Constantinople and of Orthodoxy in general. A period quite extensive, covering about eight decades (1844-1919), and one of the most brilliant periods in the School's history from every angle. This is primarily due to the special position held by the Ecumenical Patriarchate. Great Patriarchs, the hierarchy of the Throne, but also influential laymen and prefects took care of and took care of the best functioning and appearance of the School, as much as this was possible: persons worthy of mention, with the first Schoolmaster, the Metropolitan of Stavroupolis Konstantinos Typaldos (1844-1864) , who directed the School. The excellent graduates received scholarships and continued their studies in their specialty in the Orthodox Theological Academies of Russia and in the universities of the West and were then appointed professors at the Faculty. The high priests, who were summoned from the seat they held, constituted, to a great extent, the aristocracy of the hierarchy of the Throne. In 1971, during the years of the same Patriarch Athenagoras, by a decision of the Turkish authorities, the theological department of the School closed its doors. in this way another period begins, of unknown, so far, duration. (EN)

Χειρόγραφο (EL)
Manuscript (EN)

Κεφαλληνία (EL)
Cephalonia (EN)


1836-1859


Έγγραφο (EL)
Φάκελος εγγράφων (EL)
Ιστορία (EL)
Κείμενο (EL)
Document file (EN)
Text (EN)
History (EN)
Document (EN)

Ελληνική γλώσσα

Κείμενο

Ιακωβάτειος (EL)
Iakovatios (EN)




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.