Σκούνα σε φουρτούνα
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Σκούνα σε φουρτούνα (EL)

Βάσος Γερμενής (EL)

Ο πίνακας Σκούνα σε φουρτούνα απεικονίζει ένα μικρό ιστιοφόρο πλοίο, μια σκούνα, που πλέει μέσα στην ταραγμένη θάλασσα. Ο ζωγράφος Βάσος Γερμενής (1896-1966) γεννήθηκε στο Φισκάρδο της Κεφαλλονιάς και σπούδασε στην ΑΣΚΤ με δασκάλους τους Γ. Ροϊλό και Γ. Ιακωβίδη στη ζωγραφική, και τον Θ. Θωμόπουλο στη γλυπτική. Θεωρείται ένας από τους τελευταίους εκπροσώπους της ακαδημαϊκής ζωγραφικής, μολονότι στο ζωγραφικό του έργο εντοπίζονται επιρροές από τον υπαιθρισμό. Ασχολήθηκε κατά κύριο λόγο με την ηθογραφία και την τοπιογραφία, ειδικεύτηκε δε σε σκηνές με θέμα τη θάλασσα και τα πλεούμενα, ιδίως μετά το 1930. Σε αυτή την ενότητα των θαλασσογραφιών και των πλεούμενων εντάσσεται και ο συγκεκριμένος πίνακας. Το μικρό δικάταρτο ιστιοφόρο εικονίζεται στο μέσον, περίπου, της σύνθεσης, της οποίας αποτελεί το βασικό θέμα. την πρώτη ζώνη καταλαμβάνει η τρικυμισμένη θάλασσα, ενώ στο βάθος δεσπόζει ο συννεφιασμένος ουρανός. Το δημοφιλές στην ελληνική τέχνη του 19ου και του 20ού αιώνα θέμα της απεικόνισης ιστιοφόρων έλκει την καταγωγή του από την ευρωπαϊκή ζωγραφική και ιδίως την τέχνη του ρομαντισμού. Στην Ελλάδα βασικός εκπρόσωπος αυτής της τάσης ήταν ο Κωνσταντίνος Βολανάκης. (EL)

ζωγραφική (EL)

ελαιογραφία σε καμβά (EL)

51 × 63 εκ. (EL)


περ. 1940 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.