Ο πίνακας εικονίζει αριστερά τον ιερό βράχο με τον Παρθενώνα στο ψηλότερο σημείο του, ενώ δεξιά φαίνεται η Πνύκα. Η σύνθεση χαρακτηρίζεται από την τυπική βλάστηση του ξηρού αττικού τοπίου. Στο έργο διακρίνονται επιδράσεις από τον μεταϊμπρεσιονισμό. Ο Κώστας Μαλέας (1879-1928) έχει δημιουργήσει διαφορετικά επίπεδα για την οργάνωση του θέματος, τα οποία ορίζονται από την κίνηση του πινέλου και του καθαρού χρώματος που αυτό εναποθέτει στη ζωγραφική επιφάνεια, ενώ η χρωματική παλέτα ο ζωγράφος κινείται σε τόνους κίτρινους, πράσινους, καφέ με ενδιάμεσες αποχρώσεις. Ο Μαλέας ασχολήθηκε εκτεταμένα με την αποτύπωση του Παρθενώνα. Στο έργο αυτό έχει τοποθετήσει το κυρίως θέμα στο βάθος του πίνακα αλλά στο ψηλότερο σημείο, προκειμένου να τραβά την προσοχή του θεατή, ενώ η Πνύκα διακρίνεται με δυσκολία στα δεξιά, παρ’ όλο που είναι πιο κοντά στον θεατή, λόγω της χρωματικής ομοιομορφίας των βράχων και του περιβάλλοντος. Σε κάθε περίπτωση, το ενδιαφέρον του ζωγράφου στρέφεται όχι στη ρεαλιστική απεικόνιση του θέματος αλλά στη συναισθηματική αποτύπωσή του μέσω της δύναμης των καθαρών χρωμάτων.
(EL)