Ο πίνακας είναι χωρισμένος σε τρεις κάθετες στήλες κάθε μια από τις οποίες φέρει σύμβολα (βέλη, τρίγωνα, αιχμές, τετράγωνα κ.ά.), τα οποία έχουν ζωγραφιστεί με σκοπό να δείχνουν προς διαφορετικές κατευθύνσεις. Τα χρώματα που έχει επιλέξει ο Κωνσταντίνος Ξενάκης (1931-2020) είναι κατά βάση το λευκό και το μαύρο με το γαλάζιο να συμπληρώνει την τριλογία στο πάνω μέρος της σύνθεσης. Ο Ξενάκης αρχικά επηρεάστηκε από τη λυρική αφαίρεση και την άμορφη τέχνη (informel). Έπειτα άρχισε να ενσωματώνει στο έργο του αντικείμενα και να δημιουργεί περιβάλλοντα με ηλεκτροκινητικές κατασκευές. Τη δεκαετία του ’60, ξεκίνησε να πειραματίζεται με τα σύμβολα, τα οποία θα γίνουν και το κύριο χαρακτηριστικό του ώριμου έργου του. Τα σημεία αυτά είναι εμπνευσμένα από τη σύγχρονη ζωή, αλλά και από παλιούς πολιτισμούς. Οι Τρεις κατευθύνσεις αποτελούν μέρος μιας σειράς έργων του 1971-72, όπου ο καλλιτέχνης επεξεργάζεται αυτή τη σημειολογική θεματική με διαφορετικό αριθμό κάθετων στηλών.
(EL)