Ο πίνακας εικονίζει την προσφυγική συνοικία στην Καισαριανή με τα φτωχά σπίτια. Η Καισαριανή ήταν ένας από τους δήμους στα όρια του κέντρου της Αθήνας που δέχτηκε πλήθος προσφύγων μετά την Μικρασιατική καταστροφή (1922). Οι κατοικίες που χτίστηκαν γι’ αυτούς (αρχικά παραπήγματα, έπειτα διώροφα σπίτια) απετέλεσαν διακριτικό στοιχείο του οικιστικού ιστού της συνοικίας. Η Κούλα Μαραγκοπούλου (1916-1997) απαθανάτισε απόψεις του αθηναϊκού τοπίου, μία από αυτές είναι και η προσφυγική συνοικία της Καισαριανής. Η σύνθεση οργανώνεται με βάση το χρώμα που δομεί τις φόρμες σε όγκους. Η ζωγράφος έχει υιοθετήσει εδώ ένα εξπρεσιονιστικό ιδίωμα, διατηρώντας οριακά τη φόρμα των αντικειμένων. Σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας δίπλα στον Παύλο Μαθιόπουλο (1876-1956) αλλά επηρεάστηκε από τον Γιώργο Μπουζιάνη (1885-1959), έναν από τους σημαντικότερους Έλληνες εκπροσώπους του εξπρεσιονισμού. Θέματά Ασχολήθηκε με την προσωπογραφία, την ηθογραφική σκηνή, τη νεκρή φύση, ενώ καλλιέργησε ιδιαίτερα την τοπιογραφία.
(EL)