Προσωπογραφία κυρίου (καθισμένου άντρα)

Προσωπογραφία κυρίου (καθισμένου άντρα)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Προσωπογραφία κυρίου (καθισμένου άντρα) (EL)

Γεώργιος Μπουζιάνης (EL)

Στο έργο εικονίζεται καθιστός άνδρας να ποζάρει σε στάση τριών τετάρτων με το κεφάλι του στραμμένο προς την αντίθετη κατεύθυνση. Το βάθος είναι γυμνό και ακαθόριστο. Το φως πέφτει στην αριστερή πλευρά του προσώπου –εκεί όπου συναντά το βλέμμα– και από το σημείο εκείνο διαχέεται στην υπόλοιπη ζωγραφική επιφάνεια. Ο Γιώργος Μπουζιάνης (1885-1959) έχει χρησιμοποιήσει μια μονοχρωματική παλέτα σε ψυχρές αποχρώσεις του μπλε με πολλαπλές διαβαθμίσεις. Το λευκό χρώμα στο πουκάμισο τονίζει το πρόσωπο της μορφής. Η απόδοση της μορφής είναι ρεαλιστική αλλά πιο ελεύθερη σε σχέση με τα διδάγματα του ακαδημαϊσμού. Ο Μπουζιάνης σπούδασε ζωγραφική στη Σχολή Καλών Τεχνών Αθήνας με δασκάλους τον Γεώργιο Ροϊλό (1867-1928) και τον Νικηφόρο Λύτρα (1832-1904). Το 1907, έφυγε για να συνεχίσει τις σπουδές του στο Μονάχο. Στη Γερμανία δημιούργησε ένα προσωπικό ύφος, το οποίο χαρακτηρίζεται από την οικειοποίηση τύπων του εξπρεσιονισμού και την ελεύθερη χρήση του χρώματος. Στα έργα του δίνει έμφαση στην αποτύπωση της ανθρώπινης μορφής και στα συναισθήματα που δημιουργεί αυτή. Ο Μπουζιάνης θεωρείται σήμερα ως ο σημαντικότερος Έλληνας εκπρόσωπος του εξπρεσιονισμού. (EL)

ζωγραφική (EL)

ελαιογραφία σε καμβά (EL)

103,7 × 79,5 (EL)


1917 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.