Ο πίνακας εικονίζει ένα τοπίο στο Μέτσοβο. Το πρώτο επίπεδο καλύπτεται από τις στέγες των παραδοσιακών σπιτιών του τόπου, ενώ το βάθος της σύνθεσης ορίζεται από ένα σύνολο λόφων που διακόπτουν τη θέαση του ορίζοντα. Το έργο ολοκληρώνεται με τον ελαφρώς συννεφιασμένο ουρανό στο πάνω μέρος. Ο Κώστας Πλακωτάρης (1902-1969) σπούδασε ζωγραφική στην Κωνσταντινούπολη δίπλα στον Ι. Κώτη. Έπειτα ταξίδεψε στο Βερολίνο, όπου συνέχισε τις σπουδές του, αλλά και στο Παρίσι, όπου διέμεινε δέκα μήνες. Εκεί φαίνεται να επηρεάστηκε από τον κυβισμό, αλλά όπως αναφέρει και ο ίδιος ο ζωγράφος: «η κίνησι των κυβιστών που άκμαζε τότε στην Γερμανία με επηρέασε […]. Σιγά, σιγά όμως κατάλαβα ότι όλα τα κινήματα αυτά κυβισμός, κονστρουκτιβισμός, κλπ. με περιόριζαν και γύρισα πάλι στην μελέτη της φύσης και τον ρεαλισμό». Πράγματι, στα έργα που ζωγράφισε την περίοδο του Μεσοπολέμου διακρίνονται επιρροές του κυβισμού. Στη συνέχεια, όμως, επέστρεψε σε μια πιο ρεαλιστική απεικόνιση της φύσης, όπως φαίνεται και από το έργο Τοπίο στο Μέτσοβο (1955).
(EL)