Την περίοδο της Απριλιανής Δικτατορίας ο Τάσσος (Αλεβίζος, 1914-1985) επέλεξε τη σιωπή. Αποτραβήχτηκε στο Πεταλίδι Μεσσηνίας και σταμάτησε να εκθέτει έργα του. Συνέχισε όμως να δουλεύει. Φιλοτέχνησε μεγάλες ξυλογραφίες με αντιδικτατορικό περιεχόμενο στο γνωστό ύφος του που είχε αναφορές στη βυζαντινή τέχνη. Εκείνα τα χρόνια υιοθέτησε αλληγορική γλώσσα και χρησιμοποίησε, σύμβολα όπως το συρματόπλεγμα και το δέντρο. Η σύνθεση, με τίτλο Τα ξερά δέντρα θ’ ανθίσουν, έχει γίνει σε δύο εκδοχές. Στο συγκεκριμένο έργο εικονίζονται τρεις μεγάλοι, μακρόστενοι κορμοί. Διακρίνονται οι ρίζες τους, κάτω, και τα ξερά κλαδιά τους, πάνω. Με το μαύρο και το άσπρο, ο Τάσσος πλάθει τους κορμούς χρησιμοποιώντας μεγάλες κάθετες γραμμές και ελάχιστες λεπτομέρειες. Και ανάγει τους ξερούς κορμούς σε σύμβολο της επικείμενης άνοιξης, της ελπίδας για την πτώση του χουντικού καθεστώτος. Ο χαράκτης, γεννήθηκε στη Μεσσηνία και μεγάλωσε στην Αθήνα. Σπούδασε χαρακτική στην ΑΣΚΤ με τον Γιάννη Κεφαλληνό και ήδη από τα φοιτητικά του χρόνια στρατεύτηκε στην Αριστερά. Πήρε μέρος στην Εθνική Αντίσταση και στο έργο του αποτύπωσε τους αγώνες του λαού. Σήμερα αναγνωρίζεται ως ένας από τους σπουδαιότερους Έλληνες καλλιτέχνες του 20ού αιώνα.
(EL)