Παλιά πόλη – Ρόδος
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
CC0



Παλιά πόλη – Ρόδος (EL)

Κώστας Ρωμάνος (EL)

Στο πρώτο επίπεδο εικονίζεται, πίσω από τα φύλλα της αμπέλου, ένα πυκνό άλσος με τις κωνικές φόρμες των κυπαρισσιών να ξεχωρίζουν διάσπαρτες σε διάφορα σημεία. Δεξιά, στο βάθος, υψώνεται επιβλητικό το Παλάτι του Μεγάλου Μαγίστρου, σύμβολο της παρουσίας των Ιωαννιτών ιπποτών στο νησί αλλά και της Ιταλοκρατίας. Χαμηλά, στο βάθος, μόλις που διακρίνεται το λιμάνι: ένα τζαμί, τρεις ανεμόμυλοι και, αριστερά, το φρούριο του Αγίου Νικολάου ένα ισχυρό οχυρωματικό έργο της μεσαιωνικής Ρόδου που χτίστηκε από τον Μάγιστρο Pierre Raymond Zacosta στη βόρεια απόληξη του ομώνυμου μόλου μεταξύ 1464-1467. Η γαλαζοπράσινη θάλασσα και η ζώνη του ουρανού ολοκληρώνουν τη γραφική αυτή απεικόνιση της παλιάς πόλης της Ρόδου, που αποδίδεται με απλό, σχεδόν ναΐφ σχέδιο και ανάλογης αντίληψης χρωματική πραγμάτευση. Ο Κώστας Ρωμάνος (1907-1982) γεννήθηκε στο Ηράκλειο της Κρήτης και σπούδασε ζωγραφική στην ΑΣΚΤ, με καθηγητές τους Γεώργιο Ιακωβίδη, Παύλο Μαθιόπουλο. Σπύρο Βικάτο. Το ακαδημαϊκό του ύφος δέχθηκε επιδράσεις από τον ιμπρεσιονισμό. Σταδιακά, όμως, ο ζωγράφος στράφηκε προς μια πιο απλή ζωγραφική, με έντονες επιρροές από τη λαϊκή τέχνη, ενώ ενδιαφέρθηκε ιδιαίτερα για την απόδοση του αστικού χώρου και κυρίως πόλεων με μακραίωνη ιστορία, όπως η Ρόδος ή η γενέτειρά του, το Ηράκλειο. (EL)

ζωγραφική (EL)

ελαιογραφία σε καμβά (EL)


80 × 104 εκ. (EL)

Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.