Χωρίς τίτλο
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 JPEG

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
Public Domain CC0
Free of Copyright Restrictions
CC0



Χωρίς τίτλο (EL)

Εμμανουήλ Ζέπος (EL)

Μια νέα γυναίκα εικονίζεται γυμνή, από πλάγια θέση, έχοντας σηκώσει το χέρι της προκειμένου να καλύψει το στήθος της. Πατάει γερά στο δεξί της πόδι και έχει το αριστερό λυγισμένο στο πλάι, σε μια κίνηση που παραπέμπει στην αρχαιοελληνική γλυπτική (ο περίφημος χιασμός ή κοντραπόστο). Πρόκειται μία «ακαδημία», δηλαδή την εκ του φυσικού μελέτη γυμνού σώματος στο πλαίσιο της εκπαίδευσης προκειμένου κάποιος να γίνει ζωγράφος. Ο Εμμανουήλ Ζέπος (1905-1995), που γεννήθηκε στον Πύργο της Ανατολικής Ρωμυλίας, σπούδασε στη Σχολή Καλών Τεχνών της Αθήνας με τους Νικόλαο Λύτρα, Σπύρο Βικάτο και Γεώργιο Ιακωβίδη. Ήταν απόφοιτος του 1926, όμως αργότερα παρακολούθησε μαθήματα κοντά στον Κωνσταντίνο Παρθένη και ήταν από τους πρώτους μαθητές του. Το συγκεκριμένο σχέδιο προέρχεται από την πρώτη περίοδο της μαθητείας του και φανερώνει επιδράσεις από τον Γεώργιο Ιακωβίδη και κατ’ επέκταση από τη λεγόμενη «Σχολή του Μονάχου», της οποίας ο τελευταίος ήταν βασικός εκπρόσωπος στην Ελλάδα στις αρχές το 20οού αιώνα. Η γυναίκα αποδίδεται με ρεαλιστικό τρόπο (παρά τη γενικευτική σε ορισμένα σημεία πραγμάτευση), δίνεται έμφαση στη λεπτομέρεια αλλά και στη φωτοσκίαση. Ιδιαίτερα γοητευτικός είναι και ο τρόπος που ζωγραφίζονται τα λαμπερά μαύρα μαλλιά της γυναίκας, με τρόπο που θυμίζουν τα έργα του Νίκου Λύτρα. (EL)

ζωγραφική (EL)

κάρβουνο σε χαρτί (EL)

57,8 × 33 εκ. (EL)


περ. 1925 (EL)


Πολιτισμός (κουλτούρα) (EL)

Image

http://creativecommons.org/publicdomain/zero/1.0/deed.el




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)