Η Περικεφαλαία αυτοκτονίας από μπρούτζο και πολύχρωμα φτερά μαραμπού αποτελεί χαρακτηριστικό έργο της πρώιμης περιόδου του Θόδωρου (Παπαδημητρίου, 1931-2018). Ο γλύπτης, έπειτα από τις σπουδές του δίπλα στον Μιχάλη Τόμπρο (1889-1974), έφυγε στη Γαλλία όπου και επηρεάστηκε από τα κινήματα του σουρεαλισμού και του ντανταϊσμού, τα οποία απέρριπταν τις παραδοσιακές αξίες της τέχνης. Τα ρεύματα αυτά χαρακτηρίζονται και από το στοιχείο του παραλόγου, το οποίο εντοπίζεται στο πρώιμο έργο του Θόδωρου. Η περικεφαλαία έχει έντονες αναφορές στο ρεύμα του σουρεαλισμού και αποτελεί ουσιαστικά ένα σύμβολο δύο μορφών βίας: Εναντίον των άλλων, με τη μορφή του πολέμου και εναντίον του ίδιου μας του εαυτού, με τη μορφή της αυτοκτονίας. Τέλος, τα υλικά που απαρτίζουν το έργο –ο μπρούτζος και τα φτερά– έρχονται σε μια θεατρική αντίθεση μεταξύ τους καθώς το βάρος, η σκληρότητα και η τραχύτητα του μπρούτζου δεν συνάδουν με την ελαφρότητα και το χρώμα των φτερών.
(EL)