Το έργο εικονίζει τρεις γυμνές γυναικείες μορφές σε ένα δωμάτιο. Η μία από αυτές στα αριστερά κρατά καθρέφτη. Μπροστά της είναι μια άλλη γυμνή γυναίκα που την κοιτάζει, ενώ πίσω φαίνεται το γυμνό σώμα της τρίτης ξαπλωμένο σε κρεβάτι (το κεφάλι της μορφής αυτής δεν εικονίζεται). Το χαρακτικό διακρίνεται για την έντονη διακοσμητικότητα, τον πλούτο των λεπτομερειών αλλά και την κλειστοφοβική αίσθηση που προκύπτει από τις δυσανάλογες διαστάσεις μορφών-χώρου. Ο Βασίλης Σπεράντζας (γ. 1938) εκτός από τη ζωγραφική ασχολήθηκε και με τη χαρακτική, ιδιαίτερα τη λιθογραφία, την οποία και σπούδασε στο Παρίσι (1956-62). Είναι γνωστός κυρίως για την χαρακτηριστική ανθρωποκεντρική θεματολογία του, όπου συνδυάζει στοιχεία της καθημερινότητας με μια ονειρική/ερωτική ατμόσφαιρα. Ο Σπεράντζας αποδίδει τις μορφές (συνήθως γυναικείες) χωρίς ατομικά χαρακτηριστικά, με έντονο χρώμα και σύμβολα-μοτίβα, όπως ο καθρέφτης, οι βεντάλιες κ.ά., που τονίζουν την ποιητική διάσταση των έργων του. Ο καλλιτέχνης έχει δεχτεί επιρροές από πλήθος πηγών, όπως την αρχαϊκή και τη βυζαντινή τέχνη αλλά και τον παρισινό μοντερνισμό που διαμόρφωσαν το χαρακτηριστικό, προσωπικό του ιδίωμα.
(EL)