Το έργο εικονίζει ένα σύνολο σπιτιών στα Γιάννενα (σύμφωνα με τον τίτλο). Στο πρώτο επίπεδο ένας χαμηλός τσιμεντένιος τοίχος λειτουργεί ως «βάση» για τη σύνθεση, όπου «πατούν» τα σπίτια του δεύτερου επιπέδου: δεξιά και αριστερά τρία μικρά σπιτάκια πλαισιώνουν ένα μεγαλύτερο στο κέντρο της ζωγραφικής επιφάνειας. Στο βάθος αριστερά υψώνονται δύο άλλα σπίτια, ενώ δεξιά δέντρα. Ο Βασίλης Ρογκότης (1915-1999) έλεγε πως «Η φύση είναι μία αστείρευτη πηγή έμπνευσης. Όσα εκτός φόρμας σχήματα κι αν επινοήσουμε, ενυπάρχουν ήδη μέσα στη φύση -και, παρά την επιδιωκόμενη πρωτοτυπία, δε θα καταφέρουμε ποτέ να ξεκόψουμε από την επιρροή της». Εδώ, τα σπίτια δεν είναι παρά ογκομετρικά σχήματα. Πιθανώς η επιρροή του κυβισμού αλλά και της αφαίρεσης – όχι με την απόλυτη έννοια αλλά με την έννοια της ουσίας να επηρέασαν το έργο του. όπως αναφέρει και ο Ν. Πολίτης: «Πίσω από κάθε τοπίο του, από κάθε νεκρή φύση, από κάθε προσωπογραφία του κρύβεται αυτό που κάποιος άλλος θα εξέφραζε με την αφαίρεση: η ουσία, η βαθύτερη έννοια, ο συμβολισμός, ακόμη και το ποιητικό μέρος του θέματος».
(EL)