δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης : Public Domain CC0
Ελεύθερο από Περιορισμούς Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Το έργο εικονίζει δύο βαλίτσες αριστερά σε μια θάλασσα σχημάτων με φόντο σύμβολα της ειρήνης, γεωμετρικά σχήματα και βέλη. Ο Αλέξης Ακριθάκης (1939-1994) με την επιβολή της δικτατορίας του ’68 έφυγε στο Βερολίνο, όπου και διέμεινε αρκετά χρόνια. Εκεί δημιούργησε τα δικά του σύμβολα. Η βαλίτσα συμβολίζει το ταξίδι, την περιπέτεια αλλά και τη φυγή. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί συμβολικά και τον τίτλο της σύνθεσης, Μπόσα Νόβα, ο οποίος είναι ανοιχτός σε πλήθος ερμηνειών. Την εποχή που ήταν στο εξωτερικό ασχολήθηκε με τον χορό και το θέατρο. Η μπόσα νόβα, ένας βραζιλιάνικος ρυθμός, έγινε πολύ δημοφιλής τη δεκαετία του ’60. Το όνομά της σημαίνει «νέος ρυθμός» και πολύ πιθανό ο Ακριθάκης να τιτλοδότησε το έργο νέο ρυθμό σηματοδοτώντας μια καινούργια αρχή. Εκτός από τη βαλίτσα, ο καλλιτέχνης χρησιμοποίησε και άλλα σύμβολα, όπως τα βέλη που διακρίνονται στο βάθος, τον ήλιο, τη φωτιά, την καρδιά, το αεροπλάνο, το καράβι κ.ά., τα οποία συνδύασε με γραμμικά στοιχεία σε έντονους χρωματισμούς, συχνά αντιθετικούς. Στη Μπόσα Νόβα, που δημιούργησε σε διαφορετικές εκδοχές, έχει αποδώσει την πρώτη βαλίτσα σε καφέ τόνους, ενώ τη μικρότερη πίσω της σε γαλάζιους με κίτρινα περιγράμματα.
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.