Στο συγκεκριμένο έργο ο ζωγράφος εμπνέεται από μία άλλη περιοχή της Ελλάδας που φημίζεται για τους επιβλητικούς ορεινούς όγκους της, τη Σπάρτη. Το κυρίως θέμα του πίνακα, η οροσειρά του Ταΰγετου, συνωθείται στο βάθος της σύνθεσης, καθώς το πρώτο επίπεδο καλύπτεται από πλούσια φυτικά μοτίβα, κυρίως συστάδες από ελιές. Η αντιπαραβολή με πίνακες του Κωνσταντίνου Μαλέα με το ίδιο ακριβώς θέμα είναι διαφωτιστική ως προς τον τρόπο επεξεργασίας του θέματος από τους δύο καλλιτέχνες. Η πινελιά του Μαλέα πιο έντονη και αφαιρετική, του Γιολδάση επεξεργασμένη και περιγραφική.
(EL)