Γυναικείο πορτρέτο
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Γυναικείο πορτρέτο (EL)
Woman’s portrait (EN)

Γυναικείο πορτρέτο. Περίπου 1910-1911. Γκουάς σε χαρτόνι. 27.7 x 27.8. Το έργο αυτό είναι μάλλον μεταγενέστερο της Αυτοπροσωπογραφίας. Ο καλλιτέχνης χρησιμοποιεί τολμηρά το χρώμα και τις τεχνικές της γενίκευσης της φύσης οξύνοντας τα μορφολογικά χαρακτηριστικά. Απεικονίζεται πιθανόν η δεύτερη γυναίκα του Μαλέβιτς, η Σοφία Μιχαήλοβνα Ραφαλόβιτς, με την οποία γνωρίστηκε και παντρεύτηκε το 1909. Την εποχή αυτή ο Μαλέβιτς εμφανίζεται ως δάσκαλος που αναζητεί και δημιουργεί το δικό του ύφος και τη δική του μέθοδο, με βάση την αντίληψη και ερμηνεία των νεότερων τάσεων στη ζωγραφική. Ο συμβολισμός υποχωρεί και στη θέση του πολλαπλασιάζονται τα γνωρίσματα φωβισμού. Στα δύο αυτά έργα ο φωβισμός του Μαλέβιτς περνά μέσα από την αντίληψη της φύσης, αφήνοντας εντελώς πραγματικά και χωρίς παραμορφώσεις τα περιγράμματα της κεφαλής και τη φιγούρα. Στο εσωτερικό αυτού του περιγράμματος ο καλλιτέχνης αντιπαραθέτει νησίδες φωτός και σκιάς, κατασκευάζοντας μια εκφραστικότατη αντίθεση, και μάλιστα το φως και η σκιά υποδηλώνονται με χρωματισμό. Η αφομοίωση του φωβισμού συνέβαλε στη μετάβαση του Μαλέβιτς στα στάδια του νεοπριμιτιβισμού. Συμβολισμός. (EL)
Woman’s portrait. Approximately 1910-1911. Gouache on board. 27.7 x 27.8. This work is probably later than the Self-Portrait. The artist boldly uses color and the techniques of generalizing nature by sharpening the morphological features. Depicted is possibly Malevich's second wife, Sofia Mikhailovna Rafalovich, whom he met and married in 1909. At this time, Malevich appears as a master who seeks and creates his own style and method, based on perception and interpretation of the newest trends in painting. Symbolism recedes and in its place the traits of fascism multiply. In these two works, Malevich's Fauvism passes through the perception of nature, leaving the contours of the head and the figure completely real and undistorted. Inside this outline the artist juxtaposes islands of light and shadow, constructing a highly expressive contrast, and indeed light and shadow are indicated by coloring. The assimilation of Fauvism contributed to Malevich's transition to the stages of neo-primitivism. Symbolism. (EN)

Ζωγραφική (EL)
Painting (EN)

board (EN)


1910 - 1911


Ρωσική Πρωτοπορία/Συμβολισμός (EL)

Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.