δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*
Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 και στις αρχές της δεκαετίας του 2000 ο Στάμος, χωρίς να εγκαταλείπει τις ζωγραφικές συνθέσεις, εισάγει στο έργο του τις επιτοίχιες κατασκευές και εγκαταστάσεις. Έχοντας καθιερώσει ήδη από τους προηγούμενους κύκλους δουλειάς τα όρθια τελάρα, όπου παρουσιάζει τοπιογραφίες, κρατά αυτόν τον όρθιο προσανατολισμό και δημιουργεί συχνά δίπτυχα, τα οποία έχουν την αίσθηση ενός «ανοιχτού βιβλίου». Ενσωματώνει την αναγραφή κειμένου πάνω στις ζωγραφικές επιφάνειες, στις οποίες υπάρχουν είτε σχεδιαστές επεμβάσεις είτε άλλα υλικά, όχι μόνο για να τονώσει την εικόνα, αλλά ως αναφορά σε μια αρχετυπική μορφή επικοινωνίας. Χρησιμοποιώντας κατά κύριο λόγο γήινα χρώματα, μέσα από τα οποία ξεπροβάλλουν οι εκρήξεις των μαύρων ή πορφυρών περιοχών, τονίζεται ο ρόλος του φωτός σε συνδυασμό με τη χειρονομιακή λειτουργία.
(EL)
In the late 1990s and early 2000s, Sergios Stamos, without abandoning his paintings, introduced wall constructions and installations into his artwork. Having already established upright canvases in his previous artworks to showcase landscapes, he maintains this vertical orientation and often creates diptychs that resemble an "open book." He incorporates text inscriptions on the painted surfaces, where there are either drawing interventions or other materials, not only to enhance the image but also as a reference to an archetypal form of communication. Using predominantly earthy colours, through which bursts of black or purple areas emerge, he emphasizes the role of light in combination with gestural function.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.