δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε τα ψηφιακά αρχεία ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης : CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
Μαύρο ορθογώνιο
(EL)
Black quadrilateral
(EN)
Malevich, Kazimir (1878-1935)
(EL)
Malevich, Kazimir (1878-1935)
(EN)
Το "Μαύρο Ορθογώνιο" αποτελεί ένα από τα πιο χαρακτηριστικά δείγματα του "σουπρεματισμού", της θεωρίας που ανέπτυξε ο Kazimir Malevich περί μη-αντικειμενικής ζωγραφικής. Ο Malevich υπήρξε ένας από τους πιο ριζοσπαστικούς και ρηξικέλευθους καλλιτέχνες της Ρωσικής πρωτοπορίας. Έχοντας ως αφετηρία της εικαστικής του διαδρομής μαζί με τον Kliun τον ιμπρεσιονισμό και τον συμβολισμό, περνά στη συνέχεια στον κυβοφουτουρισμό για να οδηγηθεί στα μέσα της δεκαετίας του 1910 στην διατύπωση της θεωρίας του σουπρεματισμού, σύμφωνα με την οποία τα σουπρεματιστικά έργα ήταν απαλλαγμένα από κάθε είδους αντικείμενο και παρουσίαζαν συνθέσεις γεωμετρικών σχημάτων και χρωμάτων που είχαν ως στόχο να δηλώσουν τον πρωτεύοντα ρόλο της φόρμας έναντι του περιεχομένου και να δηλώσουν ότι η φόρμα είναι αυτή που προσδίδει το περιεχόμενο και όχι το αντίθετο. Η ορολογία "σουπρεματισμός" προήλθε από τη λατινική λέξη "supremus" και δηλώνει την υπεροχή του χρώματος πάνω σε όλα τα άλλα τεχνικά μέρη του πίνακα. Έμβλημα του "σουπρεματισμού" έγινε το "Μαύρο Τετράγωνο", το οποίο σηματοδοτούσε το τέλος της παλιάς τέχνης/εποχής και την αρχή της καινούριας.
Κατά την ακτινογραφική ανάλυση του έργου από τη συντηρήτρια Μαρία Κόκκορη προέκυψε πως κάτω από το "Μαύρο ορθογώνιο" υπήρχαν ίχνη άλλου ζωγραφικού πίνακα. Πρόκειται για μέρος ζωγραφικού πίνακα, για τον οποίο η μελέτη με τον τίτλο "Πόλεμος" του 1914 αποτελεί προσχέδιο. Σύμφωνα με την συντηρήτρια το γεγονός πως δεν υπήρχε καθόλου σκόνη μεταξύ των δύο χρωστικών στρωμάτων, υποδηλώνει ότι ο Malevich φιλοτέχνησε το "Μαύρο ορθογώνιο" αμέσως μετά τον παλαιότερο πίνακα.
(EL)
The "Black quadrilateral" is one of the most characteristic examples of "Suprematism," the theory developed by Kazimir Malevich about non-objective painting. Malevich was one of the most radical and innovative artists of the Russian avant-garde. Beginning his artistic journey with Impressionism and Symbolism, he transitioned to Cubo-Futurism and, by the mid-1910s, formulated the theory of Suprematism. According to this theory, Suprematist works were free from any objects and presented compositions of geometric shapes and colours. The aim was to emphasize the primary role of form over content, asserting that form gives meaning to content, not the other way around. The term "Suprematism" is derived from the Latin word "supremus," signifying the supremacy of colour over all other technical elements of the painting. The "Black Square" became the emblem of Suprematism, marking the end of the old art/era and the beginning of the new.
During the X-ray analysis of the artwork by conservator Maria Kokkori, traces of another painting beneath the "Black Square" were discovered. It was part of a painting titled "War" from 1914, which served as a preliminary sketch. According to the conservator, the absence of dust between the two paint layers suggests that Malevich painted the "Black Square" immediately after the older painting.
(EN)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.