Η ανθρώπινη, και ειδικά η γυναικεία μορφή, αποτελεί το κύριο θέμα του έργου του Γιάννη Μόραλη. Το ακαδημαϊκό ύφος των αρχών της πορείας του, αντικατέστησαν, στη δεκαετία του '50, περισσότερο αφαιρετικές διατυπώσεις. Επιδιώκοντας, σύμφωνα με την ουσία του πνεύματος της κλασικής αρχαιότητας, την αρμονία και την ισορροπία της σύνθεσης, ο καλλιτέχνης επέλεξε τη γεωμετρία ως το ιδανικό μέσο απόδοσης του χώρου και των μορφών. Ο ρυθμός, η τάξη, η αποφυγή λεπτομερειών και περιγραφών και τα λιτά χρώματα που επιβλήθηκαν σταδιακά, μέσα από μια οργανική εξέλιξη, υπογραμμίζουν μια αρχαϊκή αίσθηση μεγαλοπρέπειας και πληρότητας.
(EL)
The human, and especially the female form, is the main subject of Yannis Moralis' work. The academic style of his early career was replaced in the 1950s by more abstract formulations. Seeking, in accordance with the essence of the spirit of classical antiquity, harmony and balance in composition, the artist chose geometry as the ideal medium for the representation of space and forms. The rhythm, order, avoidance of detail and description, and simple colours imposed gradually through an organic progression, underline an archaic sense of grandeur and completeness.
(EN)