δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε όλα τα ψηφιακά αρχεία του τεκμηρίου*
χρησιμοποιήστε τα ψηφιακά αρχεία ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης : CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
Φωτογραφία της μακέτας του "Καπιταλιστικού φρουρίου" για το μαζικό φεστιβάλ "Ο αγώνας και η νίκη των Σοβιέτ".
(EL)
Photograph of the maquette of "Capitalist Fortress" for the mass festival "Struggle and Victory of the Soviets»"
(EN)
Popova, Liubov (1889-1924)
(EL)
Βέσνιν, Αλ.
(EL)
Popova, Liubov (1889-1924)
(EN)
Vesnin, Al.
(EN)
"Το 'καπιταλιστικό φρούριο ', με τους μονολιθικούς κλειστούς όγκους, είναι βλοσυρό και απειλητικό. Αντίθετα, η 'πόλη του μέλλοντος', με τα σφαιρικά σχήματα και τις σκελετώδεις κατασκευές αποπνέει μια σύγχρονη τεχνολογία και μηχανική. Αντιπροσωπεύει μια από τις πρώτες κονστρουκτιβιστικές απόπειρες, στα πλαίσια μιας θεατρικής παράστασης, να αρθρωθεί μια νέα αρχιτεκτονική γλώσσα που εκφράζει νέες κοινωνικές αξίες. [...]
Στο φεστιβάλ θα συμμετείχαν 2.300 πεζικάριοοι του Κόκκινου Στρατού, 200 ιππείς, ομάδες γυμναστών, στρατιωτικές μπάντες, χορωδίες. Ακόμη, θα χρησιμοποιούνταν πολλά σκηνικά αντικείμενα.
Στις πρώτες πέντε σκηνές οι ομάδες των επαναστατών θα περικύκλωναν το καπιταλιστικό φρούριο και με τη βοήθεια τμημάτων του πυροβολικού θα το έζωναν με προπέτασμα καπνού. Με αυτό το προκάλυμμα τα τανκς θα εφορμούσαν και θα κατελάμβαναν τις επάλξεις, ενώ τα φλογοβόλα θα δημιουργούσαν μια τεράστια πύρινη μάζα που θα άλλαζε συνεχώς σχήμα. Το περίγραμμα του φωταγωγημένου καπνού θα παρουσίαζε τελικά ένα εργοστάσιο με το σύνθημα της μάχης γραμμένο στους τοίχους του: 'Ό,τι δημιουργεί η εργασία ανήκει στους εργάτες'. Ύστερα από μια μεγάλη παρέλαση στρατιωτικών τμημάτων, οι γυμναστικές ενώσεις πάνω σε καμιόνια θα προσκαλούσαν το λαό του μέλλοντοςνα ρίξει το δίσκο και να κάνει το σανό δεμάτια. Ακολούθως ένας γενικός χορός με το έμβλημα 'Σφυρί και δρεπάνι' θα εισήγαγε κινήσεις που θα αναπαριστούσαν βιομηχανικές και αγροτικές εργασίες... Ρυθμικές κινήσεις... θα συμβόλιζαν τη φράση 'Χαρά και δύναμη - η νίκη των δημιουργών'... Τελικά όλοι θα έμπαιναν στην 'Πόλη του μέλλοντος'. Οι τελευταίες σκηνές της παράστασης θα περιελάμβαναν πτήσεις αεροπλάνων, φωτεινές δέσμες προβολέων και χορωδιακά με τη συνοδεία των ορχηστρών". (Fuelop-Miller, The Mind and Face of Bolshevism, σσ. 148-49).
Ο σχεδιασμός και η οργάνωση του μαζικού φεστιβάλ "Ο αγώνας και η νίκη των Σοβιέτ" (1921) ανατέθηκε στον σκηνοθέτη Βσέβολοντ Μέγιερχονλτ, το συγγραφέα Ιβάν Αξιόνοφ και τους καλλιτέχνες Λιουμπόβ Ποπόβα και Αλεξάντρ Βεσνίν. Η εκδήλωση θα γινόταν στα πλαίσια του Τέταρτου Συνεδρίου της Τρίτης Διεθνούς, στο γήπεδο Χόντιν της Μόσχας, ωστόσο δεν πραγματοποιήθηκε. Από την εργασία αυτή σώζονται φωτογραφίες των προσχεδίων που είχαν ετοιμάσει οι Ποπόβα και Βεσνίν.
Φωτογραφία της μακέτας του "Καπιταλιστικού φρουρίου" για το μαζικό φεστιβάλ "Ο αγώνας και η νίκη των Σοβιέτ"
(EL)
*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.