use the file or the thumbnail according to the license: CC BY-SA 4.0
Attribution-ShareAlike
Χωρίς τίτλο
(EL)
Kliun, Ivan (1873-1943)
(EL)
Kliun, Ivan (1873-1943)
(EN)
Το 1934, στο Α΄ Συνέδριο της Ένωσης Σοβιετικών Συγγραφέων, ο Σοσιαλιστικός Ρεαλισμός ανακηρύχτηκε ως το επίσημο ρεύμα της μαρξιστικής αισθητικής. Το κίνημα απαιτούσε από τον καλλιτέχνη την πιστή, ιστορικά θεμελιωμένη απεικόνιση της πραγματικότητας στην επαναστατικής της εξέλιξη, όπως αυτά εκφράστηκαν από τους Maxim Gorky και Andrei Zhdanov. Ακολούθησαν το κλείσιμο Ινστιτούτων, η απαγόρευση εκθέσεων και εκδόσεων, η πίεση των αρχών για αφανισμό της πρωτοπορίας, η αναστολή κρατικών παραγγελιών και η ακύρωση επιχορηγήσεων. Οι καλλιτέχνες της πρωτοπορίας, αν και δεν ακολούθησαν το Σοσιαλιστικό Ρεαλισμό και τη στρατευμένη τέχνη του, επέστρεψαν πολλοί από αυτούς στη ρεαλιστική τέχνη, αφήνοντας πίσω τους τα ανεικονικά-πρωτοποριακά έργα τους. Ένας από τους πιο γνωστούς Ρώσους που επέστρεψε στη ρεαλιστική τέχνη είναι ο Καζιμίρ Μαλέβιτς, ενώ εδώ έχουμε τον Ιβάν Κλιουν να αφήνει τα μονοχρωματικά σχήματά του και να μας παρουσιάζει ένα τοπίο.
Ο Κλιουν ζωγραφίζει μια τοπιογραφία στην οποία εικονίζεται μια αγροτική φάρμα με διάφορες εγκαταστάσεις, μέσα σε ένα περίβολο. Επίσης εικονίζεται ένας άνθρωπος να κάθεται πάνω στο φράκτη, στη δεξιά πλευρά του πίνακα. Μέσα στον περίβολο παρατηρούνται οι λόφοι που σχηματίζουν τα στάχυα που έχουν μαζευτεί μετά το θερισμό.
(EL)