Σπουδή για το Γράμμα Β (V)

Σπουδή για το Γράμμα Β (V)
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Σπουδή για το Γράμμα Β (V) (EL)
Study for the Letter B (V) (EN)

Χρύσα (Βαρδέα-Μαυρομιχάλη) (1933-2013) (EL)
Chryssa (Vardea-Mavromichali) (1933-2013) (EN)

Η Χρύσα μεταβαίνει στα μέσα της δεκαετίας του 1950 στο Σαν Φρανσίσκο, σπουδάζει για σύντομο διάστημα στο California School of Fine Arts για να καταλήξει στη Νέα Υόρκη. Εκεί γοητεύεται από τα σύμβολα και νοιώθει έλξη για ό,τι σχετίζεται με την επικοινωνία, τη γλώσσα και τη γραφή: από τα απλά γράμματα σε εφημερίδες, από τα ονόματα σε εισόδους κτηρίων, από τις μεταλλικές πινακίδες σε εξωτερικούς χώρους και αργότερα από τις διαφημιστικές πινακίδες με νέον. Στις αρχές της δεκαετίας του ’60 ξεκινά τις συνθέσεις της με γράμματα, απομονώνοντας μια λέξη από ένα σύνολο λέξεων, έπειτα ένα γράμμα ή ένα σύνολο γραμμάτων μετατρέποντάς τα σε θέματα-πλαστικά σχήματα, χρησιμοποιώντας μόνο γράμματα του λατινικού αλφαβήτου. Αρχίζει να δουλεύει τα πρώτα «κουτιά με νέον» και να δίνει συνθέσεις με λεπτούς σωλήνες νέον όπου αναλύει το γράμμα Β (1962). Οι περισσότερες Σπουδές προορίζονται για γλυπτά με νέον, όπου πειραματίζεται με τα χρώματα, χρησιμοποιώντας, κατά κανόνα, έντονα χρώματα (κόκκινα, κίτρινα, πορτοκαλιά, πράσινα, μπλε), επιδιώκοντας τη μεταξύ τους ισορροπία και αρμονία, καθώς και την ένταση της φωτεινότητάς τους με τη χρήση σωλήνων νέον διαφορετικών τύπων. (EL)
In the mid-1950s, Chryssa relocated to San Francisco for a brief period, where she studied at the California School of Fine Arts, eventually making her way to New York City. There she became fascinated by symbols and was attracted to everything related to communication, language and writing: from simple letters in newspapers, to names on building entrances, to metal signs outdoors and later to neon billboards. In the early 1960s, she began her compositions using letters, isolating individual words from a group of words and then single letters or groups of letters, transforming them into thematic plastic shapes. She exclusively used letters from the Latin alphabet. She initiated her work with "neon boxes" and created compositions with delicate neon tubes, where she dissected the letter "B" in 1962. Most of her Studies were geared towards neon sculptures, where she experimented with colours, typically employing intense shades such as red, yellow, orange, green, and blue. Her goal was to achieve balance, harmony, and luminous intensity among these colours by using different types of neon tubes. (EN)

Σχέδιο (EL)
Drawing (EN)

Μολύβι σε χαρτί (EL)
Pencil on paper (EN)


1962


Μελέτη (EL)
Ζωγραφική (EL)
Study (EN)
Painting (EN)

Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.