Το ανθρώπινο σώμα και η κίνησή του στο χώρο αποτελούν συστατικό στοιχείο στο έργο της Αθηνάς Τάχα. Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 δημιούργησε μια σειρά πρώιμων εννοιολογικών φωτογραφικών έργων, όπου το πρόσωπο και το σώμα, οι διαφορετικές του λειτουργίες, η κίνηση και οι ζωτικές του ανάγκες βρίσκονται στο επίκεντρο της συστηματικής της μελέτης. Το 1972 & το 1973 δημιουργεί τα Expressions #1 και Gestures #1 αντίστοιχα, τα οποία αποτελούν μια συγχρονική, εξαντλητική απεικόνιση που βασίζεται στη επιλεγμένη προβολή ορισμένων τμημάτων του σώματος. Στο Expressions #1 επικεντρώνοντας στα φυσιογνωμικά χαρακτηριστικά του προσώπου της κινεί με συστηματικό τρόπο το κάθε μέρος (μάτια, μύτη, στόμα, γλώσσα, φρύδια) με σκοπό να καταγραφούν όσο το δυνατόν περισσότερες εκδοχές μυϊκών συσπάσεων που σκιαγραφούν και διαφορετικές συναισθηματικές καταστάσεις. Στο Gestures #1 επικεντρώνεται στα δάχτυλα του χεριού, κινεί κάθε φορά ένα διαφορετικό δάχτυλο και επιχειρεί να φωτογραφίσει διαδοχικά όλες τις πιθανές κινήσεις τους.
(EL)
The human body and its movement in space are integral elements in the work of Athena Tacha. In the early 1970s, she created a series of early conceptual photographic works where the face and body, their different functions, movement, and vital needs, are at the centre of her systematic study. In 1972 and 1973, she created "Expressions #1" and "Gestures #1," respectively, which provide a contemporary, exhaustive representation based on the selected projection of certain parts of the body. In "Expressions #1," she focuses on the facial features and systematically moves through each part (eyes, nose, mouth, tongue, eyebrows) to record as many variations of muscle contractions as possible, outlining different emotional states. In "Gestures #1," her focus is on the fingers of the hand. She moves each finger systematically and attempts to photograph all possible movements.
(EN)