The Tangent
see the original item page
in the repository's web site and access the digital file of the item*

1  digital_file

basic type logo 1 JPEG

see or download the digital file
directly from the repository web site*
use
the file or the thumbnail according to the license:
CC BY-SA 4.0
Attribution-ShareAlike
CC_BY_SA



Η εφαπτομένη (EL)
The Tangent (EN)

Labat, Pierre (1977) (EL)
Labat, Pierre (1977) (EN)

Ο Pierre Labat στις γλυπτικές κατασκευές-εγκαταστάσεις του «Άτλας (Μπονσάι στη Θεσσαλονίκη)» & «Η εφαπτομένη» εφαρμόζει μια λιτή, «μινιμαλιστική» εικαστική γλώσσα. Αμφισβητεί τη θέση του θεατή, τον οποίο εντάσσει με έναν ιδιαίτερο τρόπο στα έργα του, κάνοντας τον και αυτόν «μέρος» του έργου. Παίζοντας με την πληρότητα και το κενό, βυθίζοντας και ανθίζοντας, αρθρώνει το χώρο με άχρονες καταστάσεις για να εξερευνήσει τους μηχανισμούς της ανθρώπινης συμπεριφοράς. (EL)
Pierre Labat in his sculptural constructions-installations "Atlas (Bonsai in Thessaloniki)" & "The Tangent" applies a simple, "minimalist" visual language. He questions the position of the viewer, who he integrates in a special way into his works, making him "part" of the work. Playing with fullness and emptiness, immersing and blossoming, he articulates space with timeless situations to explore the mechanisms of human behaviour. (EN)

Εγκατάσταση (EL)
Installation (EN)

Εγκατάσταση / Μεικτή τεχνική: ατσάλι, πέτρα (1/2) (EL)
Installation / Mixed media: steel, stone (1/2) (EN)

Μεταπολίτευση (1974-σήμερα)

Εγκατάσταση, Σύγχρονη τέχνη, Έργα τέχνης (EL)
Installation, Contemporary art, Works of art (EN)

Image

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/




*Institutions are responsible for keeping their URLs functional (digital file, item page in repository site)