Τυφλή ζωγραφική
δείτε την πρωτότυπη σελίδα τεκμηρίου
στον ιστότοπο του αποθετηρίου του φορέα για περισσότερες πληροφορίες και για να δείτε το ψηφιακό αρχείο του τεκμηρίου*

1  ψηφιακό αρχείο

basic type logo 1 JPEG

δείτε ή κατεβάστε το ψηφιακό αρχείο
απευθείας από τον ιστότοπο του αποθετηρίου*
χρησιμοποιήστε
το ψηφιακό αρχείο ή την εικόνα προεπισκόπησης σύμφωνα με την άδεια χρήσης :
CC BY-SA 4.0
Αναφορά Δημιουργού - Παρόμοια Διανομή
CC_BY_SA



Τυφλή ζωγραφική (EL)
Blind painting (EN)

Λαζόγκας, Γιώργος (1945-2022) (EL)
Lazongas Yorgos (1945 - 2022) (EN)

Ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του ’70, ο Γιώργος Λαζόγκας, με την πρώτη του έκθεση, κολλά στην επιφάνεια των έργων του, φωτοτυπίες και ακανόνιστου μεγέθους διαφανή ή χρωματιστά χαρτιά, πολλά από τα οποία στη συνέχεια ξύνει και αποκολλά, επιθυμώντας να αποδώσει την έννοια του παλίμψηστου. Η ζωγραφική του είναι χειρονομιακή και ενστικτώδης με επίκεντρο το σχέδιο. Με άμεσο τρόπο καταγράφονται ο συναισθηματικός του κόσμος και οι αντιλήψεις του για φιλοσοφικές έννοιες, όπως ο χρόνος, ενώ ταυτόχρονα αναζητά αρχέτυπα και εικόνες απ’ την κλασική αρχαιότητα. Στις αρχές της δεκαετίας του 1990 τα περισσότερα έργα αποτελούνταν από συνθέσεις σε λευκό φόντο, πάνω στις οποίες τοποθετούνταν κομμάτια έγχρωμων φωτογραφιών από λεπτομέρειες της διακόσμησης αγγείων και από αγάλματα της κλασικής περιόδου(όπως αυτό του Απόλλωνα απ’ το αέτωμα του ναού του Δία στην Ολυμπία). Σε αυτά τα έργα το στοιχείο του χρόνου εμφανίζεται με διαφορετική διάσταση: ενώ σε προηγούμενες περιόδους το πέρασμα του περνά μέσα από τα διαδοχικά στρώματα της επιφάνειας, τώρα χρησιμοποιείται περισσότερο η αναδρομή στο ιστορικό καλλιτεχνικό παρελθόν. (EL)
As early as the mid-1970s, Yorgos Lazongas, in his first exhibition, stuck photocopies and irregularly sized transparent or coloured papers on the surface of his works, many of which he then scraped and peeled off, wishing to convey the concept of the palimpsest. His painting is gestural and instinctive with a focus on drawing. His emotional world and his perceptions of philosophical concepts such as time are recorded in a direct way, while at the same time he seeks out archetypes and images from classical antiquity. In the early 1990s, most of his works consisted of compositions on a white background, on which were placed pieces of color photographs of details of vase decoration and statues from the classical period (such as that of Apollo from the pediment of the temple of Zeus in Olympia). In these works the element of time appears in a different dimension: whereas in earlier periods its passage is traced through the successive layers of the surface, now more use is made of a retrospective view of the historical artistic past. (EN)

Έργο ζωγραφικής (EL)
Painting work (EN)

Λάδι σε μουσαμά (EL)
Oil on canvas (EN)


1990


Αφηρημένη σύνθεση, Σύγχρονη τέχνη (EL)
Abstract composition, Contemporary art (EN)

Εικόνα

http://creativecommons.org/licenses/by-sa/4.0/




*Η εύρυθμη και αδιάλειπτη λειτουργία των διαδικτυακών διευθύνσεων των συλλογών (ψηφιακό αρχείο, καρτέλα τεκμηρίου στο αποθετήριο) είναι αποκλειστική ευθύνη των φορέων περιεχομένου.